JM Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Etter et lengre fravær vekk fra VATSIM, har jeg nå klart å få koblet meg opp igjen. Nå er jeg litt rusten på hvordan ting fungerer, og lurer bare på hvordan man finner voice-frekvensene til ATC dersom de er omline? Må dette tastes inn i "connection" vinduet på Squawkbox, eller settes inn manuelt senere i RW? På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Åpne sbhost! Høyreklikk på teksten å velg atc direktory! Da for du oversikt over de atcer som er online i ditt område! Doppelklikk på den du vil kontakte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 du kan trykke i en boks der det står noe sånt som automatic change rw channel ellns... da går du inn på frekvensen til ATCen f.eks ENBO_V_APP: 119.700 og da skifter den automatisk kanal til f.eks rw.avsim.net/enbo_v_app hvis det var voice channelen til ENBO_V_APP... Correct me if wrong Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Utne Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hei Joachim, RW er lite brukt idag på VATSIM, istedetfor benyttes nå AVC i større utstrekning, bl.a grunnet forbedret kvalitet. Ellers skal det være nok å sjekke ATC Directory i SB, og velge den ATC du ønsker. Men, ta en titt på Scandinavian VACCs websider (http://vaccsca.org) og gå inn på Pilot Training. Her skal det være endel oppdatert info. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JM Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Takk for rask hjelp!! Men har et lite problem fremdeles med AVSIM/Squawkbox; når jeg skal skrive noe i vinduet (etter å ha logget inn osv.), så kommer det bare opp (på engelsk) at jeg skal "gå inn på www.simclients.com, og laste ned en fsuipc.dll fil+lese innstruksjonen nøye". Får altså ikke skrevet...! Noen tips?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 gjøre det som står? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JM Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Joda, skulle fjerne gjort det, men finner altså ikke denne *.dll filen, og dessuten er jo fsuipc instalert, så skjønner ikke problemet... Men takk for hjelpen PKJ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 må du jo si det da i begynelsen hehe men,men.... hehe håper du får det til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Utne Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Joachim, Er det FSUIPC.DLL du ikke finner? Dette er et tillegg som du ikke "installerer" som sådan, dvs som et program, men en library-fil som du skal legge inn i FS, under Modules. Siste versjon (som alltid anbefalese) ble vel utgitt for 1-2 uker siden. Du vil finne oppdatert fil her på FlightSim.no under Oppdateringer i Filbiblioteket. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JM Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg fikk det til, den fsuipc.dll filen jeg hadde, fungerte ikke som dwen skulle, så jeg instalerte en ny versjon, og vips - det fungerte! Så nå har jeg fått logget en kort testtur allerede!! Takk alle sammen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Bra! Ser fram til å seg deg på Vatsim. Velkommen skal du være Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.