Gå til innhold

Til og med US navy bruker FS


Anbefalte innlegg

Til og med US navy bruker FS

 

Ja, det stemmer det - jeg har selv hatt noen runder i de simulatorene. Både på Whiting Field, FL og i Corpus Christi, TX, som jeg har erfaring med, brukes disse "microsim"ene. Man har satt opp en cockpit noenlunde på samme måten som i de ordentlige flyene (T-34C, T-44A og TC-12B), slik at man som flyelev skal ha muligheten til å trene på grunnleggende ting før man går ut i flyet og flyr på ordentlig. Denne formen for trening har klare begrensninger, men kan være nyttig når man f.eks. trener instrumetflyging eller bare vil ta en tur og kikke på nærområdet. Og softwaren er altså rett og slett FS02. For elever som aldri har flydd før, kan Microsimming helt sikkert bidra til å skape en grunnleggende forståelse for hvordan ting fungerer.

Det må sies at dette ikke er en obligatorisk del av utdanningsprogrammet i Navyen - kun et tilbud man kan benytte seg av. Vi har rikelig med turer i de "ordentlige" simulatorene som vi må gjennom - jeg har nok lagt igjen en del liter med svette inni de boksene! ""

Men - slik jeg ser det er det uansett ingen tvil om at FS kan være veldig nyttig i forhold til flygerutdanning. Jeg for min del har i alle fall på mange områder hatt mye igjen for å ha drevet på med FS opp gjennom ungdommen. ""

 

Harald

For tiden i Texas, 5 mnd fra vingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja, og det er jo ett fint tilbud, til de som kanskje ikke har flydd så mye, før de klarer og få tatt seg inn på en eller nasjonal flyskole, for opplæring i den eldre kunsten og fly jagefly.. hadde selv planer om det engang, men pga omstendigheter ikke jeg var helt herre over, ble det bare ikke noe av (blant annet ett aldri så lite nervøst sammenbrudd for noen år siden, og da er DEN karriæren blåst)

 

Men, over til det positive, i FS kan jeg i alle fall fly så ofte som jeg bare måtte ønske, og det er jo en fin hobby og ha da

 

he, du er bare 5 måneder unna og få flyvingen ja, Ja jeg får glede meg sammen med deg da, og ønske deg hjertelig til lykke:D Får håpe du klarer den, må være verdens beste arbeidsplass..Penere kontor får du neppe tak i, uansett hvor høyt oppe i bygget du må befinne deg.

 

Happy landings:D

 

Oddvar

Braathen1976

VNAS325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vet nå jo ikke kordan din flightsim.no ser ut, men hos meg så er disse innleggene lagt innpå kaffekroken

 

Sannsynligvis ble innlegget postet mens denne tråden ennå lå i feil kategori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...