Gå til innhold

Checklist


Joachim Skjønberg

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om noen checklist med nødprossedyrer, men her er iallefall checklisten som SAS bruker i sine 737NG, nesten den samme iallefall, kanskje 1 eller 2 punkt som viker ifra..

Her er vel en checklist for Dash8-400, men jeg vet ikke hvordan denne stemmer overens med real life, har ikke sittet så mye på med Dash8.. ""

Tror dette skal være en MD-80 checklist..

Disse listene er hentet fra www.scandva.org som forøvrig er et meget bra virtuelt flyselskap!

Lykke til! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Du finner en Boeing checklist her for 6-7-8-900 series, original Boeing. Nødprosedyrer har jeg ikke funnet. Utover det så syns jeg nok PMDG sine checklists er veldig bra.

 

Men sjekk disse sidene her også og se om du finner mer nyttig info: Hos Brad Marsh kan du finne mye nyttig info, sjekk Geezer guiden hans. Han er ivrig simmer og 737 pilot IRL.

 

Her og her kan du også kanskje finne noe.

 

Mvh

Per A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier Tarjei, for 737 finnes ikke vanlige sjekklister for emergencies. Da er det opp med OM-permen Quick Reference Handbook. I den er det en flip i rød farge, merket NON-NORMAL CHECKLIST. Den har mange "under-checklists". Alt fra indikasjon på at en "ytterdør" eller luke ikke er låst skikkelig til ENGINE FIRE, SERVERE DAMAGE OR SEPARATION.

 

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er da lagt ut en fin manual på PMDG's filserver. har dere tittet der? masse pdf dokumenter med det meste av sjekklister osv. dere finner dem her. dette er både for normal og abnormal situasjoner. alle filer datert 5 mai er nye og oppdatert for 736,73G,738,739 etter siste oppdatering med 800/900 pakken og dens funksjoner. husk det er 2 sider i den fil-lista. Det er 15 pdf filer som utgjør den nye manualen.

 

Jan Roar Rød

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...