Gå til innhold

På Flesland i dag


Anbefalte innlegg

Beste spotteplass er ved CHChangaren (på siden mot taxiway Charluie/runway). Ellers får du god oversikt på parkeringshuset, oh du kan få en del gode bilder av de fleste flyene ved terminalen. Om det er dårlig vær så kan du gå opp i caféen i 2. etg, herretoalettet i samme etasje har også veldig god utsikt! ""

 

Ellers er det et par småplasser rundtom, du har f.eks. Fleslands svar på vollen på Gardermoen, som ligger i sørlige enden av flyplassen, men her bør du ha rimelig god zoom, 200mm er absolutte minimum om du skal komme noenlunde nært, og det er jo meningen. Ellers, om du finner vegen, er det tøfft å stå i sørlig ende av rullebane, rett i enden, spesielt når rullebane 35 er i bruk. Her får du flyet svært nærmt, men grunnet trær ser du de kun 2-3 sekunder. Du bør ha et godt nærobjektiv for å ta bilder av flyet herifra (28mm eller lignende). Men de kommer høyere under avgang fra 17, så da kan du ta bilder med litt mer normalobjektiv (50-60mm).

 

Om du er interessert i flyspotting anbefaler jeg å ta en titt på Bergen Fly Spotter Klubb sine hjemmesider. Klubben er for alle som ønsker å spotte på Flesland. Hjemmesidene har ikke vært oppdatert på alt for lenge, men nye er under produksjon og forumet er fortsatt aktivt i bruk, og vi er en aktiv klubb. Vi kan også hjelpe med f.eks. besøk i tårnet el.

 

Om du ønsker en liten omvisning på Flesland eller medlemsskap i BFSK kan du kontakte meg eller noen andre i BFSK for mer informasjon. Vi i BFSK kjenner Flesland som vårt eget hjem (det er vårt 2. hjem faktisk). Jeg skal kanskje opp på søndag om du har lyst på en tur opp igjen ""

 

EDIT: Ble en veldig rar setning der, nettopp kommet hjem fra eksamen i flyteori :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...