Gå til innhold

Flightsim ----> PPL-A


Ståle Syre

Anbefalte innlegg

For fire år siden visste jeg ikke noe om fly og flyging. Takket være flysimulatorene og Flightsim.no, som virkelig har boostet min interesse for flyging, skal jeg nå snart ta PPL-A-lappen. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Jeg fårstår at det er flere enn meg som har blitt hekta på samme måten, og er litt interesert i å vite hvor mange andre som har startet opp med flysimulator på hjemme-pc'en, for så å realiseren en drøm om å ta PPL-A og fly i real life? Elle kanskje det er noen som har bestemt seg for å gjøre det men ikke har komt så langt?

------------------

LN-SSY

(c:#

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Ståle!!

Jeg har også lidd under nogenlunde samme skjebne som deg.. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Har vært fly-interessert siden jeg kunne si "fly", men det er først i det siste det har skikkelig "tatt av", bokstavelig talt! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image])

Husker godt de første turene med FS 3.0, og det var mektig imponerende å fly rundt Chicago med Cessna'n..

Etter FS 5.0 har jo ting bare blitt bedre og bedre, og snart er det vel bedre på Sim enn i virkeligheten?? [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Anyways, jeg leser teori til PPL-A og PPL-H.. Får se hva jeg tar først, mange har tipsa meg om å ta fly først, bli vant til selve flyginga, og deretter prøve helikopter.

Regner med å ha "lappen" neste sommer! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

Lykke til !

Beste hilsener,

Kay-Thomas.

(Alvorlig angrepet av "sim" basillen)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Helt siden jeg var fem år har jeg vært bestemt på å bli pilot.....og flysimulatoren har aldri vært noen bremsekloss! Snarere tvert imot; gjennom simulatoren har jeg jobbet med interessen for fly og flyving, og interesser er jo som mye annet....det må bearbeides for ikke å forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror flysimulatoren har hjulpet meg også litt på vei til å begynne på PPL-A, men interessen for fly har vært der hele tiden - siden første gang jeg var oppe i et fly, og jeg tror det var før jeg hadde sett en PC eler flysimulator.

Har fått logget ca. 8 timer og 3 landinger, og skal ha teorieksamen på tirsdag. Håper på å være ferdig med PPL-A i løpet av sommeren.

------------------

mvh

Tommy Martinsen

tommy@oslo.online.no

[Edited by Tommy Martinsen 01-06-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid vært interessert i fly/flyging og har flydd Flight Sims siden ca. 1980....

Av ulike grunner startet jeg mot PPL først i 1998 (fikk 'lappen' etter ca. 9 mnd), og har siden bare angret jeg ikke startet før...

'PC-piloting' er først og fremst underholdning, men har en viss verdi i form av kjennskap til prosedyrer og instrument-scan. (I starten slet jeg faktisk mest med å fly visuelt og ikke på instrumentene.) Til tross for betydelig utvikling på simulatorer og hardware, er det fortsatt trist å se hvor dårlige fly-modellene er, og hvor urealistisk flyene oppfører seg i annet enn 'straight & level'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med flysimulator for lenge siden og har alltid har veldig lyst til å bli flyger. Simulator ble foreløpig den eneste trøsten, men når jeg endelig fikk råd kan jeg idag være meget stolt over å fortelle at jeg endelig er innehaver av: CPL/IR multi med "frozen" ATPL. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Jan Roger

[Edited by Jan Roger Ekedal 02-06-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart (håper jeg) ferdig med PPL-A. Teorien var i boks desember 1998 og jeg har en håndfull leksjoner igjen. Håper jeg får fly opp før http://www.nak.no/motor/html/siste%20nytt/Siste000516.htm" TARGET=_blank>tilbudet på LPT-1 oppheves.

------------------

Harald Hagen

Harstad, Norway

harald.hagen@online.no

[Edited by Harald Hagen 05-06-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Christian Fretland heter jeg og til daglig jobber jeg som flyinstruktor, charterpilot og photopilot her i Cleveland, Tennessee.

Jeg tok mitt privatflyger sertifikat for ca to aar siden paa en liten skole i Florida. Jeg reiste over paa turist visum, noe som normalt gir tre moneders oppholdstillatelse, ca to moneder og 44 flytimer senere var jeg ferdig. Seks moneder senere reiste jeg tilbake for aa fullfore utdanningen. Denne gangen reiste jeg til Calefornia.

Mitt beste tips til de av dere som har planer om aa ta privat lappen er aa reise over til USA aa ta lappen paa turist visum. Her hvor jeg jobber koster en time i en Cessna 152 39 dollar, cessna 172 er 62 dollar. Totalt vil du trenge minst 40 timer hvorav 20 er med instruktor. Prismessig er dette rimelig gunstig.Tidsmessig unikt.

I norge vil dette ta ca ett aar og koste flesk!!

I Norge kan en fly i ett aar paa et amerikansk privatflyger sertifikat. Det vil si at man har ett aar paa aa konvertere lappen. Konverteringen bestaar i aa fullfore privatflyger teorien og en maa bestaa en oppflyging med Luftfartsverket. Det er det hele........

 

Sporsmaal kan rettes til

Christian Fretland

Cfretland@hotmail .com

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Christian Fretland heter jeg og til daglig jobber jeg som flyinstruktor, charterpilot og photopilot her i Cleveland, Tennessee.

Jeg tok mitt privatflyger sertifikat for ca to aar siden paa en liten skole i Florida. Jeg reiste over paa turist visum, noe som normalt gir tre moneders oppholdstillatelse, ca to moneder og 44 flytimer senere var jeg ferdig. Seks moneder senere reiste jeg tilbake for aa fullfore utdanningen. Denne gangen reiste jeg til Calefornia.

Mitt beste tips til de av dere som har planer om aa ta privat lappen er aa reise over til USA aa ta lappen paa turist visum. Her hvor jeg jobber koster en time i en Cessna 152 39 dollar, cessna 172 er 62 dollar. Totalt vil du trenge minst 40 timer hvorav 20 er med instruktor. Prismessig er dette rimelig gunstig.Tidsmessig unikt.

I norge vil dette ta ca ett aar og koste flesk!!

I Norge kan en fly i ett aar paa et amerikansk privatflyger sertifikat. Det vil si at man har ett aar paa aa konvertere lappen. Konverteringen bestaar i aa fullfore privatflyger teorien og en maa bestaa en oppflyging med Luftfartsverket. Det er det hele........

 

Sporsmaal kan rettes til

Christian Fretland

Cfretland@hotmail .com

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...