Gå til innhold

737-505 eller -705


Andreas Karlsen

Anbefalte innlegg

Jeg har sett her oppe på Bardufoss at det er litt hips som happ om hvilket fly jeg får når jeg skal til Oslo. Noen ganger er det 737-505 og noen ganger er det 737-705. Noen som vet hva som avgjør hvilken flytype Braathens bruker på de forskjellige dagene, eller er det bare elle, melle, deg fortelle? P.S. Har Braathens noen ganger brukt 737-400 på Bardufoss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva som avgjør hvilken flytype Braathens bruker på de forskjellige dagene, eller er det bare elle, melle, deg fortelle?

 

Det er flykontoret til BU som er ansvarlig for å sette opp fly med passende størrelse til alle BU`s ruter.. De tar utgangspunkt i bookingtallene, og hvilke fly som er til rådighet på inneriks nettet.

F.eks. en flight fra Gardermoen til Molde er satt opp med 734 i utgangspunktet, men med kun 70 booket. Mens en flight til BDU er fullbooket med 735, så kan det hende de gjør et flybytte (spesielt vist det er fredag eller søndag - da sjansen for å selge i-siste-liten biletter er stor.)

 

Men så må en jo ta hensyn til hvilke videre flighter de aktuelle flyene skal fly senere på dagen, og crew rotasjon (et crew som flyr B73G kan nødvendigvis ikke fly B734...)

 

 

så alt i alt er hele flyrotasjons programmet et svært puslespill

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...