Gå til innhold

Sola 3.juni: Widerøe oppvisning?


Jan-Thore Solem

Anbefalte innlegg

Noen som vet om Widerøe skal ha oppvisning på Sola?

Jeg var for noen år siden på flystevne på Flesland. Der var oppvisning med F-16, P51 Mustang, lavhøyde fallskjermdropp fra C130 etc. etc. i nydelig vær.

Det som imidlertid sitter best i hukommelsen var en Dash-7 oppvisning av Widerøe: Kortest mulig takeoff, spotlanding med kortest mulig stopp (full brems), sakte-flyging i lav høyde (hvor ble det av fysikkens lover?) Hele folkemengden stod bare og måpte!!!

På taxiing til apron, forbi tilskuerne, åpnet kapteinen sitt vindu og vinket. Dagens krafigste jubel!

Det merkelige med det hele var: Man forventer å se krumspring med F-16 og Mustang, men det disse Widerøe pilotene viste denne dagen var bare fantastisk og helt uventet!!!

En uforglemmelig dag, ble kraftig solbrent i ansiktet :-)

JTS

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg så også en slik oppvisning med en Twin Otter for mange år siden. Har aldrig glemt det og har heller aldrig skjønt hvor naturlovene var den gangen.

Flyet var selvsagt tomt for passasjerer og last og med lite fuel, men allikevel. Maskinen både landet og tok av på en strekning som ikke kan ha vært mer enn ca. 200 meter???!!! Dette var utvilsomt dagens mest imponerende oppvisning, selv om det var masse forskjellige fly der. Er det rart at Twin Otter er MITT fly!

Evert VAlla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...