Gå til innhold

Evert Valla

Members
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Siste besøk

Evert Valla's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hei Ettersom jeg har laget FD til denne maskinen føler jeg meg kallet til å svare deg. Har ingen flyerfaring selv, men har blitt fortalt at flyet er veldig lettmanøvrert og følsomt på ror. Dette er vel tenkelig ettersom flyet er lett og klarer de naturkreftene det utsettes for. Tenk hva som må til av rorbruk og kvikk reaksjon ved sidevindslanding i kuling og turbulens. Evert Valla
  2. Hei Jeg så også en slik oppvisning med en Twin Otter for mange år siden. Har aldrig glemt det og har heller aldrig skjønt hvor naturlovene var den gangen. Flyet var selvsagt tomt for passasjerer og last og med lite fuel, men allikevel. Maskinen både landet og tok av på en strekning som ikke kan ha vært mer enn ca. 200 meter???!!! Dette var utvilsomt dagens mest imponerende oppvisning, selv om det var masse forskjellige fly der. Er det rart at Twin Otter er MITT fly! Evert VAlla
  3. Evert: Gleder meg til å prøve TwinOtteren. Hadde mer enn gjerne sett at registreringsnret hadde vært LN-WFD da [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] Mvh Lars Chr.[/b] Det tar deg kanskje 15 min. i PSP eller Paint å endre registreringen med de nye *.BMP filene i FS2000. :-) Evert
  4. Hei alle Twin Otter entusiaster! Er selv en stor beundrer av dette flyet som jeg vel kan si at jeg har vokst opp med ettersom jeg kommer fra Vega utenfor Brønnøysund. Det er uten tvil en viktig epoke som i dag avsluttes med siste flyging for Twin Otteren. Den har betydd utrolig mye for vår kystbefolkning. Jeg har mange minner fra utallige turer med denne maskinen, men synes jeg kan ta med en litt morsom historie her: Etter avsluttet Lofotsesong i 1979 tok jeg "postflyet" fra Bodø til Brønnøysund. Dette var en rute som startet kl. 05.00 om morgenen. Etter en lang og noe fuktig natt på "byen" sovnet jeg av i fremste sete. Våknet av lett rusking i foten og en smilende flykaptein. Det viste seg at jeg i søvne hadde strekt ut begge bein og lagt dem oppå koffertene til flygerne. Disse står alltid plassert mellom sete inne i cocpit.:-) I forbindelse med siste flyging for Twin Otteren har jeg mekket sammen en DHC6 i Widerøes farger. Den har natt-texture, FDE for PRO, sjekkliste og ref. liste. Den siste innspurten har vært hektisk og det har ikke blitt mye tid til testing. Håper dere blir fornøyd med den, men send meg en mail hvis dere finner grums. Sendte akkurat nå filene til Dag, så vi får se når han rekker å laste opp. Hilsen Evert Valla
  5. Vil bare komme med et lite tips til dere som ikke er klar over det. Luftfartsverket i Bodø har laget en video om flymiljøet rundt Bodø Flyplass. Kom over en artikkel i Flynytt som utgis av motorflyseksjonen i NAK. http://194.198.18.241/motor/"'>http://194.198.18.241/motor/" TARGET=_blank>http://194.198.18.241/motor/ Forøvrig et meget bra blad som anbefales for oss "flygale". I bladet får filmen god kritikk. Jeg har bestilt filmen selv, men ikke sett den. Nedenfor har jeg med tillatelse fra Erna Duesund i Luftfartsverket, Bodø gjengitt prosedyren for bestilling av filmen. Hilsen Evert Valla. ----------------------------------------- Filmen "Movements" er nå kopiert opp i flere eksemplarer og klar til levering. Filmens lengde er på 25 minutter og prisen er kr. 130,- inklusive porto. Hvis du vil kjøpe filmen må du gjøre følgende: Bekreft bestillingen ved å svare på denne mailen. ( erna.duesund@caa.no ) Oppgi navn og leveringsadresse Betal kr. 130,- til: Luftfartsverket region Nordland Boks 814 8001 BODØ Kontonummeret er 0825 09 50641 Betalingen må merkes med teksten "Film Movements" Filmen vil bli sendt til angitt leveringsadresse så snart betalingen er registrert hos oss. Med vennlig hilsen, Erna :-) -----------------------------------------
×
×
  • Opprett ny...