Gå til innhold

ENGM_V_APP i kveld 19/1..


Thomas Lorentzen

Anbefalte innlegg

Hei Jan!

Det var jeg som logget på som approach i et lite øyeblikk, men jeg logget raskt av igjen, hadde glemt av å gjøre matteleksa!

Men jeg skal holde et øye oppe, kanskje jeg logger på som ATC der du befinner deg neste gang jeg ser deg online!

Hvis ikke er jeg sikkert å treffe i luften, lykke til med vidre bruk av Squawkbox, og velkommen til VATSIM! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så jævlig kjipt! Hadde akkurat kontaktet Gardermoen Approach da pc'n plutselig låste seg og repeterte de siste lydene i en hånlig loop til meg. Like før jeg hentet slegga der.

Midt i elendigheten var det faktisk også en positiv del. Fikk til å koble meg opp mot VATSIM med fs9, og det funket som en drøm. FS2002 - never again "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det du Thomas som var på ENGM APP?

Har aldri rota så mykje som dette når eg speler. Litt uvant at eg ikkje berre kan pause spelet om eg må finne info om div. ting som ILS kurs osv ""

 

Følte meg lite lur der eg durte på. Problem med det meste ja...RW var ikkje godt nok instilt og ikkje hadde eg full kontroll over programma som skal brukast. ""

Måtte faktisk skifte kanal på RW manuelt. Fungerte ikkje via SB etter at eg var kome inn på ENGM APP då eg skulle gå over på unicom etter at atc logga av.

 

 

Vil rette ei stor takk til den som var ATC. Skal love å vere meir informert om ting på destinasjonen neste gong. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som var engm app ja ""

Et lite tips til neste gang kan være å stille in ILS frekvensen til rulle banen du skal lande på i god tid før du skal inn på ILS. Sett gjerne frekvensen i standby på nav1 hvis du skal bruke andre frekvenser frem til du skal intercepte ILS.

Vet ikke hva du har lest på fra før, men jeg vil anbefale deg å ta en kikk på www.vaccn.org Det står det en del om fraseologien ("ATC-språket")i tillegg står de aller fleste forkortelsene som brukes (abrevations). Kan også anbefale pilot resource centre på www.vatsim.net

Du skal se det går bra dette her, bare skive "newbie" som notis i flightplanen din. Alle som sitter ATC har vært gjennom det samme som deg, og vet hvor utrolig greit det er å få hjelp fra ATC i begynnelsen. Så lenge du ikke flyr på de mest trafikkerte flyplassene (ENGM kan være vel traffikert til tider) så tar ATC seg god tid til nybegynnere. ""

 

ps: lurt av deg å begynne i en cessna, da får du bedre tid til alt ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...