Gå til innhold

SAS 737-800, bare domestic i Sverige?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg leste at SAS har fått sin første 737-800 (SE-DTK Hedrun Viking), og det stod på samme side at den vil fly innenriks i Sverige.

Jeg bare lurte på, vil 14 av disse -800'ene fly inneriks (BARE) i Sverige!?

Det hadde vært synd om de ikke ble satt til noen inneriks i Norge, eller annet...

------------------

MVH

Baard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAS burde solgt hele B737 dritten og kjøpt Airbus.

De har jo allerede kjøpt A330/340 og A321, allikevel flyr de med MD 80/90 og 737. De vil da ha alle de store flyprodusentenes kort distanse fly i flåten. Man får seg til å lure på hva som går rundt oppi hodet på flåteplanleggerne i SAS.

Mitt forslag: Selg Alt McDonnel Douglas og alt Boeing og kjøp Airbus A318, A319, A320 i tillegg til de allerede bestilte A321 og A330/340.

Det ville de spart en drøss med penger på i og med Airbus sin common crew rating (er du utlært på A320 kan du med minimal trening fly en A330/340).

mvh,

Håkon

-ENBR-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke se bort fra at de dukker opp på Nord-Norge flygninger, Svalbard og en del charter fra eventuellt Oslo, Trondheim, Bergen eller Stavanger.

I utgangspunktet skal de gå på svensk innenriks, men med en range og performance som passer lengre flygninger/performance kritiske flyplasser, er det bare et spørsmål om tid før de dukker opp i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...