Gå til innhold

Maskinvare


Kåre Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har gått til innkjøp av FS2004. Opplever at programmet går litt "hakkete" av og til, spesielt når det er mye skyer. Maskinen min er relativt ny, P4, 2,53GHz og 512MB ram. Jeg har mistanke om at det er skjermkortet mitt som er flaskehalsen. (64 MB NVidia Geforce4 MX 420.

 

Noen som kan anbefale et bra skjermkort som ikke er altfor dyrt?

 

mvh

Kåre Ingebrigtsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt etter hvor mye du vil ut med det. Hvilken prisklasse er du ute etter? for at flightsim skal gå bra, må du nok velge ett til over 2000 kr. selv har jeg et sapphire radeon 9700PRO, som jeg er svært fornøyd med, bortsett fra at det blir utrolig varmt. Det koster 3200 tror jeg det var...

 

Ellers virker det som mange er fornøyd med Gforce 4 ti4200, til 1500 tror jeg... men det støtter ikke directx 9.0 fullt ut, så du får ikke disse flotte vann-effektene til å funke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt etter hvor mye du vil ut med det. Hvilken prisklasse er du ute etter? for at flightsim skal gå bra, må du nok velge ett til over 2000 kr. selv har jeg et sapphire radeon 9700PRO, som jeg er svært fornøyd med, bortsett fra at det blir utrolig varmt. Det koster 3200 tror jeg det var...

 

Ellers virker det som mange er fornøyd med Gforce 4 ti4200, til 1500 tror jeg... men det støtter ikke directx 9.0 fullt ut, så du får ikke disse flotte vann-effektene til å funke..

 

Du får flotte vanntexturer med GF4 Ti4200 jo... FS9 benytter seg ikke av DX9, men DX8....

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt etter hvor mye du vil ut med det. Hvilken prisklasse er du ute etter? for at flightsim skal gå bra, må du nok velge ett til over 2000 kr. selv har jeg et sapphire radeon 9700PRO, som jeg er svært fornøyd med, bortsett fra at det blir utrolig varmt. Det koster 3200 tror jeg det var...

 

Ellers virker det som mange er fornøyd med Gforce 4 ti4200, til 1500 tror jeg... men det støtter ikke directx 9.0 fullt ut, så du får ikke disse flotte vann-effektene til å funke..

 

Funker nå med DX9 og vannteksturene her, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...