Kåre Ingebrigtsen Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Hei, jeg har gått til innkjøp av FS2004. Opplever at programmet går litt "hakkete" av og til, spesielt når det er mye skyer. Maskinen min er relativt ny, P4, 2,53GHz og 512MB ram. Jeg har mistanke om at det er skjermkortet mitt som er flaskehalsen. (64 MB NVidia Geforce4 MX 420. Noen som kan anbefale et bra skjermkort som ikke er altfor dyrt? mvh Kåre Ingebrigtsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Alt etter hvor mye du vil ut med det. Hvilken prisklasse er du ute etter? for at flightsim skal gå bra, må du nok velge ett til over 2000 kr. selv har jeg et sapphire radeon 9700PRO, som jeg er svært fornøyd med, bortsett fra at det blir utrolig varmt. Det koster 3200 tror jeg det var... Ellers virker det som mange er fornøyd med Gforce 4 ti4200, til 1500 tror jeg... men det støtter ikke directx 9.0 fullt ut, så du får ikke disse flotte vann-effektene til å funke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kåre Ingebrigtsen Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 Takk for svaret. Er eg. villig til å betale ganske mye, bare for å få et bra resultat. Bør jeg velge AGP eller PCI? mvh Kåre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Kenneth Joa Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Bør jeg velge AGP eller PCI? Du bør absolutt gå for AGP. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Noe annet som er viktig er mere ram... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars K. Rønes Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Alt etter hvor mye du vil ut med det. Hvilken prisklasse er du ute etter? for at flightsim skal gå bra, må du nok velge ett til over 2000 kr. selv har jeg et sapphire radeon 9700PRO, som jeg er svært fornøyd med, bortsett fra at det blir utrolig varmt. Det koster 3200 tror jeg det var... Ellers virker det som mange er fornøyd med Gforce 4 ti4200, til 1500 tror jeg... men det støtter ikke directx 9.0 fullt ut, så du får ikke disse flotte vann-effektene til å funke.. Du får flotte vanntexturer med GF4 Ti4200 jo... FS9 benytter seg ikke av DX9, men DX8.... Lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kåre Ingebrigtsen Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Takker for svarene. Tar gjerne imot flere tips / erfaringer ang skjermkort. mvh Kåre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marcus Lund Osdal Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Du får flotte vanntexturer med GF4 Ti4200 jo... FS9 benytter seg ikke av DX9, men DX8.... Lars Nei, men vanntexturene benytter seg av DX9. Det står i readme at støtter ikke Grafikkortet DX9 fullt ut kan man oppleve at det ikke funker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Bachke Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 funker oss meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje Lohne Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Med tanke på at FS benytter DirectX og ikke OpenGL ville jeg nok kikket nærmere på Radeon-kortene fra ATI. Tradisjonelt er ATI (Radeon) best på DirectX, mens Nvidia (GeForce) er best på OpenGL. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Reidar Dvergsdal Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Kan anbefale ati i 9600-versjon. Du får 9600XT frå 1400. Ville heller satsa på det også ei brikke med 512 mb ram i stadenfor f.eks eit ati 9800 kort! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Olsen Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Alt etter hvor mye du vil ut med det. Hvilken prisklasse er du ute etter? for at flightsim skal gå bra, må du nok velge ett til over 2000 kr. selv har jeg et sapphire radeon 9700PRO, som jeg er svært fornøyd med, bortsett fra at det blir utrolig varmt. Det koster 3200 tror jeg det var... Ellers virker det som mange er fornøyd med Gforce 4 ti4200, til 1500 tror jeg... men det støtter ikke directx 9.0 fullt ut, så du får ikke disse flotte vann-effektene til å funke.. Funker nå med DX9 og vannteksturene her, så... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kåre Ingebrigtsen Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Er dette kortet bra nok for å kjøre FS2004? Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 256M DDR AGP,ATI9600XT,DVI-I,TV-Out, Full-Retail Det koster kr 1645 hos komplett.no mvh Kåre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.