Gå til innhold

FS2000 inne FS98 ute???


Philipp Seuffer

Anbefalte innlegg

Jeg har både FS98 og FS2000.

Må være ærlig å innrømme at jeg aldri bruker FS98 lenger. Jeg synes FS2000 er mye bedre når det gjelder grafikk, vær og ikke minst GPS navigasjonen. Panelene er jo mye finere også.- [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

FS2000 krever jo sine resurser, så jeg kan jo forstå at de som har eldre pc-er tviholder på FS98 lengst mulig.

Personlig så synes jeg det er for mye syting og klaging fra mange her som ikke liker FS2000. Jeg synes spillet er bra jeg, selv om det selvsagt ikke er perfekt.

Hilsen en glad FS2000 Pro bruker

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instämmer med Philipp. Var och en bestämmer förstås själv vad han/hon vill använda. Huvudsaken är väl att vi har kul? FS98 kommer att finnas kvar så länge vi vill. Om några år kommer säkert de allra flesta gå över till FS2002. Förhoppningsvis har simulatorn blivit bättre och vi har bytt upp oss till snabbare datorer. I varje fall så har det kommit många fler addons. Än så länge är det ju mycket mera att välja på till 98:an. För min egen del är det inte aktuellt med datorbyte än på ett tag och FS98 är min simulator!

Åke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er enig at FS98 fortsatt er liv lagaen stund til, men den vil nok forsvinne etterhvert. Jeg snakker av erfaring. For hos meg står FS3.0, FS4.0, FS5.0, FS5.1 og FSFW95 meget godt i hylla mi over PC'en. Men det kan jo tenkes at noen jeg om noen år ønsker å mimre litt og da for jeg vel ta frem FS2000 og kose meg eller kanskje FS4.0 for å gå helt i barndommen.

Nei, jeg tror nok at ikke alle konverterer til den nyeste versjonen alltid, men at vi ihuga flightsimmere nok kommer til å kjøpe både FS2002 og FS2010 når den er ute.

Det som vel er litt trist i alt dette er jo at gleden ved å fly Flightsimulator kanskje noen ganger kommer litt i bakleksa fordi man alltid skal (må) ha den nyeste versjonen. Men dette bestemmer vi jo hver en av oss selv.

Fred Solli

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, jeg er så lei av å høre om FS98 at det er så grusomt å gå over til en ny sim hvor FPS er dårlig. Still ned kravene i simmen eller kjøp deg en ny maskin.

FS 2000 er så mye bedre enn FS98 at jeg ikke har brukt FS98 siden jeg fikk FS 2000.

Jeg er innom sidene ril PF og FFG hver dag. Når de kommer opp med nye fly er de første spørsmålene de får... Kommer dette flyet til å virke i FS 98. Selvfølgelig er svaret et unisont NEI!!! Og de skjønner det visst ikke for de spør hver gang. Det som gjør dette er at FS 2000 gir 16 bits farger og mulighet til å bruke større MDL filer, slik at flyene kan ha ekte farger og bli mer realistiske, ikke flere kompromisser.

 

Så folkens ta til vett og slutt å syt over FS2000 sin dårlige FPS og Fs98's overlegenhet. Selvfølgelig går det raskere med firkant skyer og texturer som ser ut som lappetepper.

 

Håkon

-ENBR-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke være så sint, Håkon. Røde ansikter er for de som sliter med å få FS2000 til å virke!!

Jeg er enig med deg i at legger du vekt på eksteriøret på flygemaskinen og et mykt landskap, er FS2K et framskritt. Andre er mer opptatt av panel og navigasjon, og tilbringer flyturen ved panelet.

Alle har sine preferanser, og noen liker f eks å fly med paneler som er ryddige og uten popups. I tillegg kommer air-filer med dynamiske og motormessige egenskaper som ligger nærmere virkeligheten.

Tidligere har det vært innlegg her som fastslår at MS ikke har frigitt alt rundt FS2000, slik at freeware-snekkerne kan gå til verket som de har gjort med FS98. Bl a er Project Freeware v/Christine Derksen et eksempel på dette. De gode FDE'ene finnes bare til '98....

FS98 har vært såpass lenge on air at freewareskaperne har hatt anledning til å ta ut det beste av programmet. Det finnes utallige addons- alt fra FMS'er til GPS'er som elegant lar seg intergrere i 98'eren. Uten å trå ømme tær på FS2000-panelbyggerne, har jeg til dags dato ikke sett paneler som går utenpå det beste av freeware for FS98.

Det nytter ikke med AMD Athlon 700 og 256 MB RAM (med høye FPS) når du føler at det ennå er så mye som mangler.

FS2000 kommer nok etterhvert til å overta, men vi kan vel være enige om at denne versjonen har hatt en relativ trang fødsel.

FS98 slettes ikke foreløpig!

Hilsen Roald

PS Det med skyene regner jeg med var en spøk fra deg - du vet helt sikkert hvordan man gjør om "blokkene" i FS98 til slørskyer [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle samen.

Takk, Roald. Du fikk sagt det mye bedre enn jeg selv kunne ha gjort det. Er helt enig i dine betraktninger. Hos meg blir det heller ikke FS98 slettet, før jeg har råd til en raskere maskin(har en PIII 500). Jeg har enda utrolig mye gøy med FS98, og ikke minst Norway98!!!

Men, FS2000 er fremtiden, ingen tvil om det. Jeg må bare vente litt til før jeg "skifter". Og da håper jeg at jeg har en mye raskere maskin, og selvfølgelig Norway 2000 [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Mvh: Nils [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hejsan

Jag läste för några veckor sedan att någon skrev FS2K var inne och FS98 ute? Där hann jag inte med att skriva ett inlägg men jag vill nu säga att de var nog de dummaste jag hört på länge! Här handlar det inte om vad som är inne eller ute, det viktigaste är att den datorn man har klarar av Simulatorn, grafiken är sekundärt. Jag kommer att använda FS98 tills Microsoft har gjort något vettigt FS2001? FS2K är ett totalt fiasko, ett antal patcher mm. och frameraten är lika dålig ändå! Mig får dom inte till att köpa en ny dator än så länge!

Philipp Seuffer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Håkon Søreide -ENBR-:

Folkens, jeg er så lei av å høre om FS98 at det er så grusomt å gå over til en ny sim hvor FPS er dårlig. Still ned kravene i simmen eller kjøp deg en ny maskin.

FS 2000 er så mye bedre enn FS98 at jeg ikke har brukt FS98 siden jeg fikk FS 2000.

Jeg er innom sidene ril PF og FFG hver dag. Når de kommer opp med nye fly er de første spørsmålene de får... Kommer dette flyet til å virke i FS 98. Selvfølgelig er svaret et unisont NEI!!! Og de skjønner det visst ikke for de spør hver gang. Det som gjør dette er at FS 2000 gir 16 bits farger og mulighet til å bruke større MDL filer, slik at flyene kan ha ekte farger og bli mer realistiske, ikke flere kompromisser.

 

Så folkens ta til vett og slutt å syt over FS2000 sin dårlige FPS og Fs98's overlegenhet. Selvfølgelig går det raskere med firkant skyer og texturer som ser ut som lappetepper.

 

Håkon

-ENBR-

Helt enig med deg Håkon!

Godt å høre at andre har samme mening.

Hilsen en glad Bergenser og FS2000 bruker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

------------------------------------------------------

Folkens, jeg er så lei av å høre om FS98 at det er så grusomt å gå over til en ny sim hvor FPS er dårlig. Still ned kravene i simmen eller kjøp deg en ny maskin.

------------------------------------------------------

Hei!

Jeg er sikker på at det var de samme klagehylene når fs98 kom også.

Føll med i tiden og oppgrader maskinvarene i takt med tiden.

Data er blitt såpass billig nu til dags at det er ingen ting og klage over.

LN-JEK

Vadsø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Data er blitt såpass billig nu til dags at det er ingen ting og klage over.

Jan Erik Kristoffersen

Jo men när man råkade köpa en splitterny dator ca. 7 månader innan FS2000 kom ut och denna inte ens klarar av FS2000 riktigt, då är man naturligtvis förbannad! Man vill ju inte sätta inställningarna på low då ser man ju inga detaljer längre! Jag vet inte hur det var när FS98:an kom ut men jag kan inte tro att flera pachter i enorma storlekar 8-10MB behövdes ladda hem! Hur många patcher måste följa tills Microsoft blir nöjd? Om jag beslutar mig för att återinstallera FS2000 igen då behöver jag väl också ladda hem de två, tre senaste patcherna ca 15MB?(En bra taktik av industrin att tvinga folk köpa nyare datorer minst en gång varje kvartal.) Jag har fått en känsla efter era inlägg här att nästan alla har köpt nyare datorer, nästan alla använder FS2000. FS98 känns redan nu väldigt utdött!

Besviken

Philipp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Philipp Seuffer:

[bJag vet inte hur det var när FS98:an kom ut men jag kan inte tro att flera pachter i enorma storlekar 8-10MB behövdes ladda hem! Hur många patcher måste följa tills Microsoft blir nöjd? Om jag beslutar mig för att återinstallera FS2000 igen då behöver jag väl också ladda hem de två, tre senaste patcherna ca 15MB?(En bra taktik av industrin att tvinga folk köpa nyare datorer minst en gång varje kvartal.) Jag har fått en känsla efter era inlägg här att nästan alla har köpt nyare datorer, nästan alla använder FS2000. FS98 känns redan nu väldigt utdött!

Besviken

Philipp
[/b]

Klager dere over Patcher på 6-9MB for FS2000?? Vil nu heller sende en tanke til de som har lastet ned Patchene til FLY!, mener å huske at disse var på 10--> MB.... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Mvh

 

Lars Chr

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håller med om det här med patcher. Det är urdåligt av fabrikanterna att inte ens betatesta sina produkter innan de börjar sälja ......(Fyll i lämpligt ord)

Köpbojkott? Nej, alla är så ivriga varje gång ett nytt program så det går att sälja vad som helst. Innan Fly och FS2000 kom var de det bästa som någonsin skådats och striden stod då mellan vilken av de två som var bäst. Vad som är bäst nu kan väl utläsas av antalet inägg på t.ex. "FS2000 Problemer" och liknande.

Till Philipp:

Var inte besviken. Det finns tiotusentals addons till FS98 och flera nya kommer. Det dröjer innan FS98 försvinner. Tänk på att många fortfarande flyger med FS5 och FS95!

Glad FS98-flygare [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Åke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Åke!

Det er fremdeles mange som bruker FS98 og det er der addons foreløpig har sitt mangfold.

Nå er det engang sånn at ikke alle sitter hjemme på gutterommet og roper på pappa hvis maskinen er for treg. Noen av oss er faktisk i den situasjonen at vi har hus, familie, små barn og et "hav" av utgifter hver måned. Da sier det seg selv at å bytte maskin i "søkk og kav" ikke er høyest prioritert hos alle selv om data i dag er "så billig".

Slutt derfor å rakk ned på de som med full rett selv velger hvilken versjon de ønsker å benytte.

Hverken Søreide eller andre skal få fortelle meg hva jeg skal gjøre innen mine 4 vegger!

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Føll med i tiden og oppgrader maskinvarene i takt med tiden.

Data er blitt såpass billig nu til dags at det er ingen ting og klage over.

Jeg er ikke sikker på at alle tok ett av poengene mine. På nytt:

For noen av oss FS'ere er ikke FPS (Frames Per Second) det store problemet, selv med alle hendlene "helt i bordet". Det er liksom noe med innholdet...

Hilsen Roald

[Edited by Roald Hansen 27-04-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si hvor fornøyd jeg er med min maskin,enda den ikke er ny.Jeg koser meg med 98.Masse herlige fly, paneler,lyder,gps og FSnavigator og til slutt men ikke minst, norwayscenery.Det er skikkelig morsomt å leke med dette selv om man har passert lekealderen for lengst.(eller kanskje man ikke kommer ut av den helt) Jeg er helt enig med ivar at det er meget kostbart å bytte ut utstyr hele tiden når man har utgifter.Jeg nekter å være offer for dette utstyrsviruset, men sitter på gjerdet å koser meg med mitt gamle,litt hakkete framrate og treg nedlasting.Men jeg har e t hav av tid og det kribler litt i magen rett og slett når jeg tenker på hva jeg slipper å stresse med hva innkjøp av nye ting anngår og ser frem til om et år eller to da jeg kan kanskje kjøpe ny maskin(etter å ha spart litt) og siste FS med masse downloads som er testet ut av de andre....

avslappet hilsen

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg fikk FS2000 Pro en uke etter at den ble lansert i USA. Siden den gikk som en T-Ford, så kjøpte jeg meg en Athlon 800 MHz for å få frameraten opp til en akseptabel verdi. Men jeg sitter ennå 85% med FS98. Hvorfor? Jo, alle tilleggsprogrammene mine (free & payware). Det vil ta noe tid før panel & scenery fult utnytter FS2000. Jeg ser ingen grunn til å benytte er middelmådig panel for FS2k når enkelte panel og fly for FS98 er helt fantastisk (som Espens Fokker 50 panel). mange panel og fly for FS2k synes jeg fortsatt har et prototypepreg. Scenery som FS98 er fortsatt gode nok i massevis, synes jeg. Venter nå på Airport 2000 vol. 2. Denne vil inneholde en del nye fly og paneler for FS2k. Til navigasjon benytter jeg EFIS98 (som jeg synes er den aller aller beste) samt CoPilot. Navigerer fortsatt primært etter VOR og NDB. Jeg tror det tar et halvt år til før tilleggsprogrammene til FS2k blir av samme kvalitet som de nå er til FS98. Jeg brukte flere måneder til å finne en god air-fil til Dash 8-100, og denne slipper jeg ikke fra meg uten videre. Men alle nye simmere vil jo gå rett på FS2k. Men for de som har en stor base av FS98 programvare, så vil denne simulatoren brukes aktivt en god stund framover.

Egil Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...