Steinar Grindstein Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Sitter å leser siste nr av Airliner World. Så ser jeg en oversikt over noe. Her er dagens Spørsmål: Hva heter verdens 10 største flyplasser? (Målt i Pax) Hva heter Europas 10 største Flyplasser? (Målt i Pax) Steinar Grindstein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen F Røiseland Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Nei ærlig talt, nå har jeg sittet i en time med leksene, så kommer du bare å skuffer på med enda fler?! Neida, bare kødder med deg.. Uansett, verdens aller største er Chicago O'Hare, og Europas aller største er Schiphol eller Heathrow, er ikke helt sikker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 For noen måneder siden var i vertfall heatrow verdens største, og dermed også Europas største. Så kommer det vel noen flyplasser på andre siden av dammen, før du kommer tilbake til Schiphol og Paris og så er det vel tilbake til US? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Hmmm! Det at Haetrow er støsrst i Europa stemmer. Men når det gjelder Verdens største, så er ingen av svarene rett så langt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg får vel prøve å gjette litt Verdens Største: 1. EGLL (Heatrow, London) 2. ORD, (chicago o. hare) 3. LAX, (los angeles) 4. JFK, (John f kennedy, NY) 5. EHAM, (schiptol, amsterdam) 6. EWR, (Newark, NY) 7. Tokyo, Narita (husker ikke icao koden) 8. DFW, (Dallas Forth worth) 9. CDG, (Paris, charles de gaule) 10. Setermoen, Artillerisletta () Ren gjetning, håper ikke de var helt på jordet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Bjørlo Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 10. Setermoen, Artillerisletta () Ren gjetning, håper ikke de var helt på jordet Den 10'ern din var vel faktisk heeelt på jordet! Ang. ICAO til Narita tror jeg det er RJAA... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Tipper noe slikt som 1) Atlanta 2) Chicago 3) LAX 4) Heathrow 5) DFW 6) Tokyo Haneda 7) Frankfurt 8) Paris CDG 9) San Francisco 10) Denver 1) Heathrow 2) Frankfurt 3) CDG 4) Schiphol 5) Madrid 6) Gatwick 7) Roma 8) Munchen 9) Paris Orly 10) Barcelona Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Ja da var Hotell Cæsar begynnt og da passer det fint å komme med fasiten på dagen lille hjernetrim. Topp 10 Verden 1: Atlanta (ATL) 2: Chicago (ORD) 3: London (LHR) 4: Tokyo (HND) 5: Los Angles (LAX) 6: Dallas (DFW) 7: Frankfurt (FRA) 8: Paris (CDG) 9: Amsterdam (AMS) 10: Denver (DEN) Topp 10 Europa 1: London (LHR) 2: Frankfurt (FRA) 3: Paris (CDG) 4: Amsterdam (AMS) 5: Madrid (MAD) 6: London (LGW) 7: Roma (FCO) 8: Paris (ORY) 9: Munich (MUC) 10: Barcelona (BCN) Med venlig hilsen Steinar Grindstein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg hadde da en riktig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hm, arti hvordan ting forandrer seg. Ikke lenge siden jeg fikk vite at Heatrhow var verdens travleste flyplass (i antall passasjerer) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Ifølge den oversikten som jeg har Liger Heatrhow 13 000 000 (PAX) bak Atlanta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Artillerisletta har vel PAX 3 eller noe sånt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hm, arti hvordan ting forandrer seg. Ikke lenge siden jeg fikk vite at Heatrhow var verdens travleste flyplass (i antall passasjerer) Heathrow er den flyplassen som har mest utenrikstrafikk i verden, så den kan vel kalle seg for verdens største internasjonale flyplass. Amerikanske flyplasser har jo så sinnsykt mye innenrikstrafikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Det skal æ si mæ enig i Øyvind. Den oversikten som jeg hentet opplysningene ifra har ikke tatt høyde for akkurat det. De har kun sett på antall passasjerer på flyplassen totalt sett. Steinar Grindstein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.