Gå til innhold

F16 over karmøy


Anbefalte innlegg

I dag på onsdag så satt jeg og spillte fs2kpro...

Så hørte jeg et forferdelig bråk. Nesten som en oldgammel b747. Da gikk jeg til vinduet og så ut. Liksom et f16 jeg ble så overasket over at flyet kom hit. at jeg snubla i dørkarmen. Så lurer jeg på om noen vet om dette flyet som var her i tiden mellom 13:30 og 13:50???

------------------

SKY192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, eg trodde det var ein brunstige DC9... Hvis det er øvelse i by'n, så si fra, så møtes me der ute!

Tips: Det går an å stå på veien ned til fraktfirmaene, der er det god plass, god utsikt, og ingen som tar seg notis av noen "kikkere".

------------------

Håvard Sande

havarsa@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QFE = virkelig lufttrykk på flyplassens referansepunkt. Gir høyde over plassen avlest på høydemåleren.

QNH = lufttrykk på plassen omregnet til havets overflate. Gir høyde over havet avlest på høydemåleren.

QNH er den høydemålerinnstillingen du vanligvis flyr på i Norge, så fremt du ikke har begitt deg opp i flygenivåene (Flight Levels).

QFE brukes mye av engelske flygere under innflyging og landing - oppgis av tårnet på forespørsel.

------------------

John Andreassen

LN-NRK

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...