Steinar Grindstein Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Jeg hadde en artig diskusjon med min lillebror tidligere ikveld, og han kom med følgen påstand når det gjelder numereringen av geter på Gardermoen. Han mener bestent at gate 24 er nermere sikkerhetkontrolen en det gate 30 er! Han mener også at gate 6 er den gaten som er nermerst sikkhetkontrolen av alle gatene. Jeg gjorde alt jeg kunne får å få han til å forstå at det han sa ikke stemmte, men neida, han sto på sitt. Jeg gikk til å med inn i afcad for å se, å joda min versjon stemmte den. Vist ikke afcaden til engm og nummereringa på bakken i fs (NA8) er helt på gjorde da, noe jeg annser som meget usannsynlig. Er det noen her som har noen bilder som ifra Gardermoen Real life som visser hvorden det er der, slik at jeg kan få visse han det. Han var der for en uke siden (Første gang) Eventulle bilder kan sendes som mail til 48149933@mobilpost.no Med vennlig hilsen Steinar Grindstein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Da tar han veldig feil ja !...... se her du, tok bilde av gate chart jeg har.... Gates Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Berge Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Er det noe jeg hater, er det personen som påstår at de har rett (når du vet at de tar feil). Broren din er på bærtur. gate 24 ligger IKKE nærmere sikkrhetskontrollen enn Gate 30. Gate 6 derrimot, ligger så langt til vest, at du nesten ikke kan se den fra sikkerhetskontrollen. Håper du får banka litt vett inn i huet til broren din! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Egentlig er gate 6 ikke en gate, det er jo en stand. Det er til bruk for innenriksfly, som f.eks. ATR-42, Jetstream, Dash 8 osv. Når Dash 8 skal utenriks, må den parkere ved en av gatene på utenriksterminalen, har sett det de tre gangene jeg har ankommet Gardermoen. Hvor har broren din dette ifra? Er enig med Aleksander, sånne altvitere er verste sort! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Det er til bruk for innenriksfly, som f.eks. ATR-42, Jetstream, Dash 8 osv Har selv parkert der med MD-82 og jeg ...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Jeg skal ta han et forfaran når jeg skal besøke han i neste uke. Han kan vente seg en innføring av ytterste klasse når det gjelder Gardermoen og gatenummer Steinar Grindstein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 En viktig ting å ta med i en betraktnig er at på mange plasser er det stor forskjell på nummerne som står på plassene flyene parkerer på, og hvilke nummer som er på de gatene på den siden som passasjerene ser, nemlig gate'ene INNI terminalen. F,eks: om et fly parkerer på stand/gate 30 trenger det ikke være gate 30 som er nummeret på døra ut til det flyet på INNSIDEN av terminalen. Jan Roar Rød Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Berge Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 En viktig ting å ta med i en betraktnig er at på mange plasser er det stor forskjell på nummerne som står på plassene flyene parkerer på, og hvilke nummer som er på de gatene på den siden som passasjerene ser, nemlig gate'ene INNI terminalen. F,eks: om et fly parkerer på stand/gate 30 trenger det ikke være gate 30 som er nummeret på døra ut til det flyet på INNSIDEN av terminalen. Jan Roar Rød Men på Gardermoen, og de gatene vi snakker om, er stands og gate de samme. (det er bare forskjell på gatene ved Non-Schengen-area.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.