Gå til innhold

Snakke med andre privat underveis


aleksander rødland

Anbefalte innlegg

Nå vet jeg ikke om det var jeg som missforsto.

Men forstår jeg det slik om du lurer på om det er mulig, eller lov for den saks skyld å snakke med andre flygere i luften via Roger Wilco?

Hvis dette var spørsmålet så er svaret ja, det er så absolutt ikke noe i veien ved at man oppretter en egen RW server å snakker der.

Men det er jo en fordel at dere ikke gjør dette når det er ATC på stedet, noe du kanskje forsto.

Så er dere på "langtur" så går det sikkert greit å slå av en prat over roger wilco, men dette er vel ikke så kunstig når det er kort turer som har en ETE under 1 time, hvor det da er mye å gjøre.

Forøvrig har jeg prøvd å danne en egen liten RW kanal som er felles for Norge, uten at det er mange som har brukt den.

Dere kan vel kanskje møtes på rw.avsim.net/VACCN for en liten prat om trafikken tillater det.

Men den er i primiærsak ment for en "traffic information" kanal hvor man kan raportere sin plassering og sine hensikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sende en privat beskjed ved og skrive .msg Callsign til flyet du vil prate med,deretter kan du opprette en egen rwkanal som dere kan logge dere på.

Det gjør du på følgende måte: Når du starter rw så må du trykke join for å koble deg til en kanal (f.eks. unicom), når det lyser blått i ruten så skriver du rw.tt.luth.se/xxx( her velger du selv hvilke bokstaver du vil bruke istedet for xxx)og trykker join.

Da har du opprettet en egen voicekanal som dere kan prate på uforstyrret.

 

Du kan selvfølgelig velge en hvilken som helst annen rwserver enn luth, da er det bare å skrive inn IPadressen til serveren foran /xxx.

 

Tar det som en selvfølge at du gjennom private meldinger til den andre gir han opplysninger om hvilken rwkanal du vil han skal logge seg på! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...