Ivar Skaugstad Skrevet 25. oktober 2003 Skrevet 25. oktober 2003 Hei, jeg bare lurte på hvordan det blir med callsign situasjonen til British Airways etter at Concorde er satt på bakken for godt. Jeg vet at dette kanskje er en diskusjon utenom det vanlige, men etter det jeg har hørt er "Speedbird", altså dagens callsign opprinnelig Concorde sitt callsign. Men siden Concorde er en Britisk/Fransk oppfinnelse og British Airways er det "nasjonale" flyselskapet til England følte de kanskje at de måtte bruke "speedbird" til sitt callsign som et uoffisielt "copyright" på Concorde? Siden Concorde nå er satt på bakken for godt, betyr det at British Airways må lete etter et nytt callsign..? Selv synes jeg det blir litt tåpelig, og jeg tviler på at det blir realitet, men det er jo et interessant spørsmål å stille seg selv. Siter
Ronny Olsen Skrevet 25. oktober 2003 Skrevet 25. oktober 2003 Mener det var snakk om en Speedbird 747 fra Tokyo - London daglig over Norge... Siter
Stian Svensen Skrevet 25. oktober 2003 Skrevet 25. oktober 2003 Har min store tvil på at BA kutter ut callsignet Speedbird !.. med tanke på Concorden, så bruker/brukte de å si Speedbird Concorde "og nr" også så.... Siter
Arild Oldervoll Skrevet 25. oktober 2003 Skrevet 25. oktober 2003 Jeg er i sterk tvil om at de kommer til å bytte callsign. Det var vel gjerne årsaken til at de begynte med callsignet, men det var ikke grunnlaget for at de fortsatte å bruke det, om du forstår hva jeg mener. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 25. oktober 2003 Forfatter Skrevet 25. oktober 2003 Jepp, forstår hva du mener. Jeg er klar over at det er lite trolig at det kommer til å skifte, eller at det i heletatt at tanken har vært i BA ledelsen sine tanker.. Tenkte bare jeg skulle bruke lørdagskvelden på å filosofere litt! Siter
Arild Oldervoll Skrevet 25. oktober 2003 Skrevet 25. oktober 2003 Jo, det er jo lov det . Hvordan går det foresten med Senior student testen på VATSIM? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 25. oktober 2003 Forfatter Skrevet 25. oktober 2003 Jo, det er jo lov det . Hvordan går det foresten med Senior student testen på VATSIM? Hehe, nei du.. Jeg har faktisk ikke mottat flere mail, jeg tror nesten de har gitt opp på meg! Siter
Gjest Skrevet 26. oktober 2003 Skrevet 26. oktober 2003 Jag är osäker på hur länge BA har använt Speedbird som callsign, men Speedbird logon har vart i bruk i vart fall sedan Imperial Airways blev BOAC. [image]http://aerosite.net/logos/boac50s.gif[/image] [image]http://aerosite.net/logos/boac.gif[/image] [image]http://aerosite.net/logos/ba_orig.gif[/image] I modern tappning så verkar det som om Speedbirden blivit en slöyfe [image]http://aerosite.net/logos/baw.gif[/image] Enligt sidan med dessa logos(http://www.aerosite.net/) så hade BOAC Speedbird som callsign... Men jag är inte säker. /Jörgen Siter
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 26. oktober 2003 Skrevet 26. oktober 2003 de lar nok sikkert Speedbird callsign være til minne om concorden. Siter
Gjest Skrevet 26. oktober 2003 Skrevet 26. oktober 2003 de lar nok sikkert Speedbird callsign være til minne om concorden. Jo men det är just det att Callsign Speedbird har inte med Concorden att göra... Alla andra BA flights använder Speedbird som c/s. Lite sök på nätet gav följande: http://airlines.afriqonline.com/ British Overseas Airways Corporation used Vickers VC10s and Super VC10s on their long-haul route network during the 1960s. The Super VC-10 G-ASGM shown here wears BOAC's final modernised variation of blue and gold. BOAC became British Airways in 1973 after merging with BEA. The fin had the 'Speedbird' logo in gold and the airline's callsign was 'Speedbird', a callsign that remains with British Airways today. http://airlines.afriqonline.com/airlines/560.htm B.O.A.C. UNITED KINGDOM - G CALLSIGN: Speedbird ERA: 1939 - 1974 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.