Gå til innhold

vatsim


Kim Jørgen Brenna

Anbefalte innlegg

Bare så det er sagt, jeg er ikke proff på å forklare dette, men VATSIM er et nettverk, som er både piloter og controllere på. Controllererne sitter med noe programmer som ligner på en radarskjerm og controllerer flyene som flyr i deres sector. Som pilot trenger du en flysimulator (MF Flightsim 98 eller nyere er det vel, eller en Fly II elns) + et tilleggsprogram som heter Squawkbox. Dette tilleggsprogrammet lar deg koble deg opp til VATSIM, men det er et par ting til du trenger. Det er en ID og ett passord fra VATSIM, og litt kjennskap til hvordan du bruker dette programmet.

Du registrerer deg hos VATSIM her og du finner mye lesestoff / hjelp på VACC Norway sine nettsider. Tror du skal få til det meste ved hjelp av disse to linkene her, men hvis det er noe annet så bare si i fra, så hjelper vi deg gjerne (er mange her som er bedre å hjelpe deg på dette punktet enn hva jeg er!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er pilot i maersk air virtual og skjønner ikke hvordan man bruker vatsim.noen som kan hjelpe??
Nå mener jeg ikke å være lite behjelplig eller skjenne på noen her, men om du hadde sett litt på de andre innleggene så hadde du fått svar på det meste du lurer på tenker jeg.

 

Det finnes masse info om VATSIM på hjemmesidene deres, som vist ovenfor.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...