Gå til innhold

WinXP/Win2000


Andrew Thomsen

Anbefalte innlegg

Jeg er kraftig lei av å måtte ringe MS hver gang jeg skal reinstallere, og ellers av å rydde vekk en haug med sevices og themes og annen ressurskrevende søppel etter hver installasjon. Jeg har et sterkt ønske om å gå tilbake til Win2000/SP3. Noen av dere som har gode/dårlige erfaringer med Win2k/FS9/B737NG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har faktisk det. Veldig dårlige erfaringer. Win2k+FS9+737NG fikk meg til å gå over til XP Pro. Da ble det mye bedre.

 

For min del har Windows 2000 (SP4) og FS2004 (FS2002 også) fungert silkemykt - uten noen problemer.

 

XP og 2000, er nærmest identiske. Noen kjernemoduler er oppgradert med tanke på spill i XP, men disse er senere lagt til i 2000 med SP3 og SP4. Det som skiller XP og 2000 er en del fine systemfinesser og den nye layouten - i grove trekk.

 

2000 har en påvist høyere ytelse - fordi den ikke har alt det "stashet" som følger med XP. Jeg har forståelse for at XP kan virke mer brukervennlig, det er et helt fint operativsystem.

 

Andrew, jeg tror ikke du vil ha noen problemer med tanke på 2000. Og å slippe det aktiveringsopplegget er en fordel, ja. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var interessant å høre, Magnus. Har også fått tips av enkelte "guruer" som konsekvent kjører Win2000 i stedet for XP. Jeg sier ikke at WinXP er dårlig, det er en stor forbedring faktisk, men krever sin maskin. Bakdelen er måten å registrere seg på, og alt "stashet" som følger med.

 

Så det blir artig å kjøre i gang Win2000 igjen, nye utfordringer! Jeg har også hørt at med rett servicepack, er kjernen på Win2000 og XP så og si like, så det burde gå greitt etter noen dager med fintuning ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg prøve dual-boot til å begynne med. Det kan jo godt hende at jeg slipper lettere unna...vil ikke gi opp dette ennå!

 

Ver oppmerksom på en meget vesentlig ting dersom du skal kjøre Dual boot WinXP/Win2000.

Win2000 må legges inn først, og deretter WIN XP .

Installasjonen av Win2000 lager en Boot sector som Win XP ikke forstår. Boot sectoren som XP lager kan derimot leses av Win2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...