Gå til innhold

Bomtur


Tommy S. Nilsen

Anbefalte innlegg

Leste nettopp i BA at et passasjerfly som var på vei fra Melbourne til Sydney i Australia,måtte snu og gjøre vendreis tilbake til Melbourne. Grunnen til dette var at flyet var 14 sekunder forsinket,og da ville flyet ha landet i Sydney ett par sekunder over 2300.. Det er jo som kjent ikke lov å lande eller ta av etter klokken 2300,for det skal ikke være noe sjenerende flystøy etter dette tidspunktet.

 

Dette er snakk om å være smålig og pirkete eller hva synes dere?

 

Hilsen

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan vel diskuteres langt ut i verdensrommet, men en plass må grensa gå. 2300 er satt som grense, og ferdig med det. jeg mener det er slik man har oversikt, når alle har noe å holde seg til. Vis alle piloter vet at her kan det dette diskuteres, ville dette ikke hatt optimal funksjonalitet. Det er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er sekunder eller timer, Så skal kjempekloke Ola Nordmann diskutere dette på det glupeste nivå. Fantastisk "" (Ola har løsningen. Det er ikke den ting vi ikke kan)

 

Siden du tok dette opp, så kom et fornuftig forslag til hvordan denne loven skal fungere, så kan det hende at du klarer å forandre lovverket i den Australske flytrafikken om hvordan flytafikken skal håndteres.

 

Du vil altså at????svar????

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørest ut som flisespikkeriet til de SVÆRT FÅ syte-pavene som sitter med stoppeklokke, kikkert, penn og papir i baneenden nord for Hamar Flyplass og venter på en grunn til å syte og bære seg over denna flytrafikken på flyplassen som ikke kan overholde tidene....

Jeg ler av de. De har til og med klaget over støy fra seilfly når det suser forbi huset til landing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er sekunder eller timer, Så skal kjempekloke Ola Nordmann diskutere dette på det glupeste nivå. Fantastisk "" (Ola har løsningen. Det er ikke den ting vi ikke kan)

 

Siden du tok dette opp, så kom et fornuftig forslag til hvordan denne loven skal fungere, så kan det hende at du klarer å forandre lovverket i den Australske flytrafikken om hvordan flytafikken skal håndteres.

 

Du vil altså at????svar????

 

Flyene må passe på og komme i tide til flyplassene, men så pirkete skal det ikke vere nødvendig og være. Ett minnutt på overtid skulle iallefall kunne aksepteres, så får de heller gi flyselskapet en bot som en advarsel. Uansett, og sende flye i retur er å gå for langt.

 

Nei. Jeg kan ikke forandre lovverket i Australia, jeg sier bare meningen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...