Gå til innhold

Hvilken joystick???


Erlend Hamberg

Anbefalte innlegg

Hei...

Som nybegynner har fløyet med tastaturet i et par uker, men har nå bestemt meg for å kjøpe en joystick.

Det jeg lurer på er:

Jeg har tenkt å kjøpe MS Sidewinder Force feedback/Precision Pro.

Force feedback koster 600 kr. mer enn precision og jeg lurte på om det er lurt og betale 600 ekstra for å kjenne humpene på rullebanen???

------------------

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp

Etter min mening kan du spare deg pengene og gå for den billigste varianten, i hvert fall om det er realisme du er ute etter. Kontrollorganene i et riktig fly/helikopter driver ikke å vrir seg og tuller som en Force feedback stikke, tvert i mot; hadde jeg opplevd det når jeg hadde vært ute og flydd så hadde jeg blitt alvorlig bekymret, mildt sagt.

------------------

Terje Vanvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er helt enig med Terje, stikke med force feedback på større fly ifm flightsim er bare tull.

Stikka på fly som feks Airbus er jo helt livløs, og mange piloter har klaget over at de ikke lenger kan føle hva flyet egentlig foretar seg.

Begynner stikka virkelig å vibrere, er det jo som Terje sier et signal om at noe er alvorlig galt.

Så hvis du flyr en Airbus med joystick, glem FF for realismens skyld.

Mvh

Helge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...