Ivar Skaugstad Skrevet 19. juli 2003 Skrevet 19. juli 2003 Heisann! Da er jeg tilbake med nok et kart spørsmål. Har skaffet meg AIP Norge nå, men det er ikke så kunstig å trå med seg disse store permene når man skal ut å fly! Derfor lurer jeg på om jeg skal kjøpe AFM Norway som jeg kan ha med meg når jeg er ute å flyr VFR. Er det derfor noen som har denne, lurte kanskje på hva denne AFM inneholder. Det står litt kort beskrevet på NAK SHOP sine sider: Norsk Aero Klubb har i samarbeid med Jeppesen Bottlang Airfield Manual laget denne nye utgaven av AM for Norge. Manualen inneholder innflygingskart i 3 farger for samtlige flyplasser i Norge (med noen få unntak), samt frekvenser og annen informasjon. Revisjon til manualen kommer 12 ganger årlig. Revisjon ut første år følger med i prisen. Er dette bare innflygningskart, ingen VFR "report points" rundt de evt. flyplassene eller SID kart for den saks skyld..? Håper noen kan fylle ut den informationen NAK ikke ga med på sine sider! Siter
Kjell Arild Skrevet 19. juli 2003 Skrevet 19. juli 2003 Hei. Dette er kun kart for flyplassene og VFR-traseér rundt og inn til disse, tabeller og annet nyttig info for VFR-piloter. Dvs ingen Instrumentprosedyrer (SID/STAR/ILS) Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 19. juli 2003 Forfatter Skrevet 19. juli 2003 Hei. Dette er kun kart for flyplassene og VFR-traseér rundt og inn til disse, tabeller og annet nyttig info for VFR-piloter. Dvs ingen Instrumentprosedyrer (SID/STAR/ILS) Kort sagt så er dette den ultimate kartsammlingen for VFR piloter? Det er jo akkurat dette jeg skal bruke den til, for å navigere meg rundt i Trondheims området under mine flytimer. Siter
Jarle Vidtun Skrevet 19. juli 2003 Skrevet 19. juli 2003 har AFM.. Veldig fornoyd.. kart med VFR ref. points.. info om flyplass osv... 7-800kr.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.