Gå til innhold

Trenger folk og div


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann,

Vet det er en lur person her på dette forum som har en side, med fly fra det norske forsvaret til fs98. Inkludert Saab Safir, og det må man ha (ikke sant immelmann?)

Veit ikke om han har de "nye" skoleflya (MFI-17 Saab Safari)

Noen som vet adressen til denne siden??

MVH

Krister Bye

[Edited by Krister Bye 19-01-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en gammel forsvarsvenn med luftforsvaret som hjertebarn. Derfor kan dette være av interesse, men jeg lurer litt på hvilken sim som brukes. FS98 eller FS2000 eller CFS kanskje. Hva er poenget egentlig? Patrulje og oppvisningsflyging, brannvakt og slike ting - eller krig på liv og død. Grunnen til at jeg lurte litt på dette med simtypen er at vi er midt i et generasjonsbytte hvor FS98 er i ferd med å vike plassen for FS2000. ( Hørte noen som vræla nei bak der [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Og en annen ting som en bør merke seg er at dette skal liksom være militært og da bør en vel ha anledning til å bevæpne disse flyene? Nei, jeg er litt forvirret her, kan noen legge ut i klartekst hva dette egentlig er for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg melder min interesse for dette prosjektet.Den militære delen av simm'en kan utvikles til ett virkelig morsomt miljø.

Jeg flyr stadig militære fly og helikoptere.

Med organisert flyvning og ATC, kommer man nærmere virkligheten.

Jeg har bakgrunn i Marinen, så det er sjøen som ligger meg nærmest.Så P3 Orion og AWACS i patruljering,i samarbeid med jagere, virker tiltalende.

Jeg har laget ett scenery i Ytre Oslofjord med ett Hangarskip med 3 eskortefartøyer.Eskortefartøyene kan landes på med helo.

Hangarskipet tar både Awacs og c-130 i størrelse.

Hva med ATC på hargarskipet som Tower i samarbeid med Mågerø?

Ubåtjakt i Ytre Oslofjord?Osv......!!

Multiplayer i FS2000 kan kjøres med ATC-radar og Battlecom.

Som radar kan vi bruke NAVYG-programmet,siden SB ikke støtter MP i FS2000.

MVH Jan

Hjemmeside: http://www.mamut.com/jansimm"'>http://www.mamut.com/jansimm" TARGET=_blank>http://www.mamut.com/jansimm

------------------

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg frivillig til å fly Twin-Otter'n.... Nydelig fly det gitt...

------------------

Kenneth Sørensen

Stuer/ De-Icer ved WF Torp, og FS frelst modellflyger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag!

Vel, Virtual Luftforsvaret bygger på enkle ting, men vil fortsatt være meget aktivt. Som i "real life" så vil vi sette opp faste ruter med Hercules'en, Jet Falcon og diverse overvåkningsturer. I tillegg vil vi legge ut spesielle oppdrag som "første mann til mølla" får ta. Dette som eskorte av VIP-fly, militære oppdrag og stridstilfeller. Vil også la piloter bare stå i beredskap under fly-in's. Hvis noen beveger seg i ulovlig luftrom, sender vi en jager opp for å fikse saken sammen med ATC, eller hvis et fly ikke vil høre på kommandoer fra ATC.

Er enig at det hadde vært en fordel med bevæpnet fly, men dette lar seg ikke gjøre, og vi hadde aldri fått brukt for dem heller. Det kan skje at Lstn Sørreisa sender opp ett F-16 fra Bodø for å true et Russisk fly som flyr ulovlig i Norsk luftrom, men det blir med det. Opp, jage det vekk, og lande...

Det vil i tillegg til flyjobber bli dedikert ATC jobber. Hvorav vi ser ut til å få godkjent bruken av VIPER_CTR (Lstn Sørreisa) osv. Disse vil da ha ansvaret for militær lufttrafikk, samt brudd på "regler" av sivile fly. Vil fortsatt bruke sivile flyplasser for å benytte ATC best mulig.

Satser på og får med høyt kompetent personell, og kan kanskje etter hvert danne en "ring" hvor sivile VA kan være medlem av Virtual Luftforsvaret.

Har allerede sent mail til 'United States Virtual Air Force' hvorav de er veldig positiv innstilt til dette, og ser fremover til et samarbeide gjennom Virtual NATO. Tar dette helt av? Ja, håper da det...

Eksempel: Admin i Luftforsvaret får mail fra Virtual NATO hvor vi får beskjed om at en Amerikansk pilot skal fly presidenten i "Air Force One" til Stockholm. Han skal mellomlande i Oslo for å planlegge videre sikkerhetsregler. Når AF1 nærmer seg Norge, sender Virtual Luftforsvaret opp to jagere for å eskortere AF1, og Lstn Mågerø tar ATC for AF1 gjennom Norge til Oslo, hvorav ENGM_APP/TWR vil få controllen etter Mågerø. Jagerne eskorterer også AF1 utav Norge, og med tillatelse av Svensk ATC, helt til Stockholm. Interessant?

Kanskje Norge skal sende en spesialstyrke til Øst-Timor? Vel, da sender vi en C-130 Hercules med tropper. Kanskje to? Skjønner dere poenget nå? Det blir nok av arbeid, og moro nok.

Vi er i skrivende øyeblikk ferdig med å lage grafikken til distingsjonene, og jeg må fortelle. Dette blir bra.

Vi har litt problemer med mailen (viper@skotner.net). Har kun mottat EN email. Alle som har sendt ETTER 17.01, må vente litt, så skal vi si ifra når den fungerer. Send da igjen.. Beklager dette.

Det aller viktigste her er personell. Vi trenger folk til å hjelpe oss gjennomføre prosjektet, og folk med ideer, kreativitet og god kompetanse innen Flightsim og gjerne ATC.

Software: Vel, hadde planlagt å bruke FS98/FS2000. Vil lansere flyene for disse to, og det er da opp til den enkelte bruker å velge selv.

Fly: Vi har faktisk SAAB Safir, og flydd det. Så dette flyet er klart i vår database. Venter (og leter) på SAAB Safari, og håper at dette dukker opp.

Fortsatt.. Tips, ideer, tanker :: Kom med dem, vi trenger alt!

Ser fremover til å høre fra dere!

Admins,

Virtual Luftforsvaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var jo SAAB Safari'n jo, Erland. Var kanskje ikke så vanskelig å få tak i da. Men da har vel vi de fleste fly også etterhvert. Begynner å bli bra nå.

Har fortsatt problemer med skotner.net serveren, men arbeider med dette hele tiden, og håper å få den opp i løpet av uke 4/5. Takk for tolmodigheten.

- Andreas Skotner

PS: Er det noe viktig, send emails til skotner@hotmail.com så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Har faktisk tjenestegjort på Viper (radar obs) "in good old days"! Jobber i dag som ATCO (flygeleder) på Gardermoen, og er absolutt interessert "to join the service" igjen!

Flight experience:

LFS Saab Safir (asp)

Tidligere PPL (A-sert)

FS programming:

FS98/FS2000 panel design

Hjemmeside: http://home.c2i.net/jhs" TARGET=_blank>JS Panels

E-Mail: <jan.harry.soerensen@hjemme.osl.no>

 

MVH

Jan Harry Sørensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virtual Luftforsvaret har hatt litt problemer med emailen, men svarer nå de vi kan.

FAQ:

Blir dette seriøst gjennomført?

- Ja, vi er et lite team som satser meget seriøst på dette prosjektet og håper å sprenge alle grenser. Vi gir oss ikke før alle våre flightsimmere der ute sitter å måper.

Hvordan blir jeg med?

- Vel, følg med på våre siden (http://www.skotner.net/viper) og se på de ledige stillingene der. Send oss en søknad på viper@skotner.net og fortell om deg selv. Hvilken erfaring du har fra både real-life, virtuelt og andre VA. Vil gjerne ha din PID/CID, alder osv. Vi bygger fortsatt vårt admin-team og satser på kun høykompetent personell, så vi kan lage Virtual Luftforsvaret et skikkelig sted å være.

Så, skulle du ha noen spørsmål o.l, send oss nå en email på viper@skotner.net - takk!

Med vennlig hilsen

for Virtual Luftforsvaret

Andreas Skotner

Iniativtaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da var sidene og opplegget til Virtual Luftforsvaret 50% ferdig. Skulle være nok nå for å starte operativt i alle fall får vi håpe. Ta en titt på http://www.skotner.net/viper"'>http://www.skotner.net/viper" TARGET=_blank>http://www.skotner.net/viper og meld din interesse!

Magne Jensen

------------------

--== Virtual Luftforsvaret ==--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Andreas Skotner:

Siden er nede i øyeblikket. Burde være oppe innen et par dager. I mellomtiden: Trenger en eller to FLINKE grafikere. Har et par prosjekter med grafikk (web-relatert) som skal utføres. Anyone?

Andreas Skotner

Virtual Luftforsvaret

Hei. Jeg jobber til daglig som grafisk designer for et kjent webbyrå i Trondheim. Kan hjelpe til med litt hvis det ikke blir alt for tidkrevende. Send en mail til henrik@wdesign.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du andreas, må først få si det at jeg syntes du har gjort en fin fin jobb med VNoAF. Og sa lurer jeg på. er det muligheter for at du kanskje kunne yte litt assistanse til meg og WAF?Det kunne jo vært fint å få tips ol. fra en som har peiling.

Du kan jo skrive til meg på wafbase@hotmail.com

MVH Christer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Christer Havnø:

Hei du andreas, må først få si det at jeg syntes du har gjort en fin fin jobb med VNoAF. Og sa lurer jeg på. er det muligheter for at du kanskje kunne yte litt assistanse til meg og WAF?Det kunne jo vært fint å få tips ol. fra en som har peiling.

Du kan jo skrive til meg på wafbase@hotmail.com

MVH Christer

 

Ja ja [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] det er vel snart ikke igjen noen aktive piloter i VNOAF så det kaller jeg bra arbeid Andreas [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...