Gå til innhold

Max sidewind component


Agnor Bertheussen

Anbefalte innlegg

737 og 90° crossvind: Det kommer an på banestatus, og LDA/TODA; banelengde (litt forenklet sagt) over eller under 2000 meter. For LDA/TODA>2000 meter: Med friksjonskoefissient>0.40, er den 35 kts. Med 0.30 (medium) er den 20 kts. Max X-vind for autoland er 20 kts. Såvidt jeg har funnet ut....

 

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

737 og 90° crossvind: Det kommer an på banestatus, og LDA/TODA; banelengde (litt forenklet sagt) over eller under 2000 meter. For LDA/TODA>2000 meter: Med friksjonskoefissient>0.40, er den 35 kts. Med 0.30 (medium) er den 20 kts. Max X-vind for autoland er 20 kts. Såvidt jeg har funnet ut....

 

Hilsen Roald

 

Det er så kult å høre på deg Roald! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer,

 

Takk for den "" Agnor må jo få svar på det som han spør om. Dette er ikke noe enkelt spørsmål, og Boeing/BRA har en visuell tabell - en "vifte" for å lese av X-vind i forhold til banestatus og banelenge.

 

Vi satser på at noen kan gi DHC-8-verdiene også. Tar jeg ikke mye feil, klarer DHC-8 mye sidevind.

 

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...