Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Windows 98 var det et lite kjekt program hvor man kunne fjerne program som stod å gikk i bakgrunnen (se alle ikon ved klokka i verktøylinja). Dette programmet finnes også i Windows XP, bare at nå har MS gjemt det. Men velg "Start" - "Run/Kjør" skriv inn "msconfig.exe". Her velger du arkfanen "STARTUP", her får du listet opp alle program som går i bakgrunnen hele tiden. Hak vekk de som du er sikker på ikke har noe med Windows og Antivirus og gjøre. Kjøre en restart og du får en "raskere pc". Nå kan du kanskje også se forskjell i FS om du er heldig.

Skrevet
raskere og raskere... ""

Det hjelpet på å frigjøre litt minne, hvis man har masse programmer i oppstarten. Det minne blir jo revet vekk likevel når man starter FS ""

Husk at jeg sa, kanskje du ser forskjell i FS. Uansett må det være bedre å bruke minne på FS, enn programmer som lurer i bakgrunnen som man ikke har bruk for ""

Mange ganger kan man bli forbaust over hvor mye som har intstallert seg i systemet uten at man vet om det.

Skrevet

Et annet tips er vel å fjerne MSN og annet sjiit som legger seg nede med klokka etter oppstart.

Et lite program som "defragmenterer" minne er å foretrekke, det ligger i filarkivet. Der merker du ivertfall at ting går bedre i FS.

Et annet tips jeg plukket opp i dag: Søk opp den "riktige" driveren til skjermkortet ditt og helst ikke bruke NVIDIA sin fellesdriver.

Skrevet

Mitt kort er et ASUS kort.

Derfor leter jeg opp ny driver på

www.asus.com

Regner med at det finnes 10.000- vis av forskjellige korter men finn ut hvilket kort du har og let frem drivere på deres hjemmeside.

NVIDIA er ikke det bare navnet på grafikkprossesoren eller brikkesettet ellerno? (er litt usikker der)

Skrevet

Heisann..

Nå tror jeg dere svirrer litt..

nVidia har noe som heter "unified driver architecture", dvs at _EN_ driver brukes for alle grafikk-kortene dem's.

Her er teknisk info om Detonator XP-driverene hvis dere skulle ha lyst til å sjekke om dette er en aprilsnarr.

Siste driver finner dere HER. ""

Ps: Hvis dere overser meg, kommer dere til å finne noe eldgamle drivere, som likevel er en del av "Unified Driver Package". ""

Mvh,

Thomas.

Skrevet

La meg gi deg en kjapp introduksjon til problemstillingen din:

1. nVidia lager chipsettet (brikken om du vil) og lanserer ett grafikk-kort-design. 3djeparts fabrikanter står fritt til å endre dette designet til å passe sitt eget design.

2. nVidia lager en "reference driver" for akkurat den nye modellen som er lansert. Disse gis til alle fabrikantene som lager kort basert på referanse-designet.

3. Tida går, og etter noen måneder dukker disse kortene fra være seg Asus, Abit, MSI eller Gainward opp i butikkene, MED denne referansedriveren, men da med fabrikantens logo på.

4. nVidia har i mellomtiden hatt nytte av feedback fra fabrikantene ang ytelse/bugs o.l. i referansedriveren, og har utviklet fler/bedre versjoner av denne driveren.

Da spør jeg deg:

Vil du ha en gammel driver med redusert funksjonalitet, gå ahead..

Du ser, Asus lager ikke driveren selv. De får ett referansedesign som de "utvikler" (dvs. legger inn noen Asus-logoer, kanskje forandrer navnet på produktet osv).

Husk at Asus, i motsetning til nVidia, ikke PRODUSERER drivere, og derfor vil du finne utdaterte/unyttige drivere hvis du ikke vil benytte deg av nVidia sine "reference drivers" som slippes regelmessig.

Håper dette ga litt mere lys på saken. ""

Mvh,

Thomas

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...