Gå til innhold

bytte mellom fs og sqb.


Espen Sandvik

Anbefalte innlegg

Hei driver og prøver meg på vatsim om dagen det er veldig gøy!!

Men jeg lurer på er det noen mulighet og opperere sqawkbox fra fs2002, for nå må jeg gå ut av simmen når jeg skal endre atc directory el. og da går jo simmen i pause, og det liker vel ikke kontrollerne? hvis jeg skal endre fra GRND til TWR for eksempel. Jeg så på vatsim sime sider en som hentet in sqb. i modules, men hos meg ligger bare fsupic

 

venter spent på svar

 

Espen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At FS går i pause kan du endr ved å gå inn på general settings og fjerne krysset ved "Pause on task switch" eller noe slikt.

 

Stemmer det, det er irriterende for jeg husker i fra FS2000/WIN98 at Squawkbox`en lå i FS hele tiden.

Men nå må jeg "switche" mellom FS og SB.

Jeg har heller ikke fått Squawkboksen under Modules folderen i FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så skal IKKE SB ligge i modules-mappa. Den skal installeres for seg selv slik det er forklart i installasjonsveiledningen for SB.

 

Det dere trenger er en liten fil som heter HostSB.dll. Den skal ligge i modules-mappa og da vil ikke simmen gå i pause når dere skal bytte f.eks. mellom forskjellige ATC-posisjoner. Filen kan dere laste ned fra flightsim.com eller avsim.com. Søk etter filen hostsb.zip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar hvilket maskinoppsett du har, RAM, hovedkort, CPU etc så kanskje du for fornuftige svar. Måten du spør på er det samme som om jeg skulle spurt om:

Bilen min går ikke, hva er feil???

 

Er nesten 100% sikker på at du har for lite maskinressurser eller at du ikke har satt opp maskinen din korrekt. tror ikke HostSB skulle kreve så mye at den skal begynne å hakke. Mulig jeg tar feil, at den krever ekstra mye av maskinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...