Gå til innhold

Jorda rundt


Per Bråtebæk

Anbefalte innlegg

Hei flightsimmere!

Er i gang med et amisiøst prosjekt som går ut på å fly jorda rundt.

Har nå kommet til Kansas city i Missouri US.

Jeg flyr en 737-400.

Det jeg lurer på,er om det er fuel nok til å fly fra Hawaii til

Japan i en etappe, eller må jeg via Alaska over til Russland?

Vet ikke om det er såpass sivilisasjon og navigasjonsmuligheter

der oppe at det kan la seg gjøre.Er det noen glupe hoder som kan svare på dette?

Vennlig hilsen Per

------------------

Per Bråtebæk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Per!

Jeg skal gi deg litt faktaopplysninger om fuelvekt på 737-400 og forbruk (dette er real life med 23.5K-motorene - sjekk ut om FS-modellen har samme forbruk).

Max drivstofflast er main tanks 4 827 kg x 2 + center 7 448 kg = 17 102 kg. Hvis flyet er utstyrt med aux tank(er) økes vekten med 1 585/3 169 kg. Det normale er uten aux-tanker.

Forbruk under klatring opp til marsjhøyden er avhengig av hvor mye flyet veier brake release weight, og hvor høyt du vil gå. Ytterpunktene er 64 000 kg take-off vekt og max høyde 35 000 fot. Ved en slik klatring bruker du 2 150 kg, og bruker 31 minutter opp. Mere normale vekter ( eks 54 000 kg) opp til FL 370 vil forbruke 1 600 kg og ta 21 minutter.

Når du er kommet opp, vil 52 tonns flymaskin bruke ca 1 100 kg/time pr motor i FL370. Er du skikkelig tung, vil forbruket ligge opp mot 1 350 kg i FL 350.

Håper dette kan hjelpe deg i å ha sikre reserver på jorden-rundt-turen din!

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...