Gå til innhold

Stort problem


Marius Dahl

Anbefalte innlegg

Dette har ikke noe med flyging å gjøre, men jeg håper noen kan hjelpe meg. Jeg får nemmelig ikke til å trykke på diverse linker på internett-sider. Noen går, andre ikke. Eksempler på slike linker er sånn som man kopierer og limer inn i innlegg på forum og sånt. Er det noen som har peiling på hva problemet kan være???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan man direkte løser problemet, men jeg har noen forslag som kanskje hjelper litt.

 

Hvis du bruker en popup-stopper, prøv å sette ned(eks i Freesurfer) innstillingen fra strict mode, til natural mode. Kommer ann på innstillingene i det programmet du eventuelt bruker.

 

Noe du også kan prøve, er å holde Ctrl og shift inne samtidig som du trykker på linken. Da vil den automatisk åpnes i et nytt vindu......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke noe med flyging å gjøre, men jeg håper noen kan hjelpe meg. Jeg får nemmelig ikke til å trykke på diverse linker på internett-sider. Noen går, andre ikke. Eksempler på slike linker er sånn som man kopierer og limer inn i innlegg på forum og sånt. Er det noen som har peiling på hva problemet kan være???

 

Hva slags :

Nettleser, Operativsystem har du ?

Hvilke linker bruker du når dette skjer ?

Bruker du proxy ?

Har du firewall ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fungerer det plutselig igjen, men jeg har ikke peiling på hva som skjedde. Har hat problemet et par ganger før den uken også, men igår var det ekstra ille. Jeg bruker internet explorer 6, windows xp home edition og bruker den innebygde brannmuren der. Jeg vet ikke helt noe fellesnavn for disse linkene som det var problem med, men i hvertfall slike linker som kopiere og limer inn i innlegg på forum og msn blant annet. Jeg har heller ingen pop-up stopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk MTU-verdien på PC'n din. I noen tilfeller kan det være problemet hvis du kjører NAT via en router/firewall, eller bruker "shared internet connection" i Windows 2000/XP.

 

Det finnes en rekke tips på nettet på hvordan du gjør dette.

Her er en link til en av mange...

 

http://www.annoyances.org/exec/show/article04-006

 

Juster den ned fra 1500 til 1476 for eks. (prøv deg frem til beste resultat for deg. (høyest mulig verdi, men lav nok til at alle sidene funker raskt og greit)

 

mvh.

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...