Ronny Olsen Skrevet 13. mars 2003 Skrevet 13. mars 2003 Heisann Jeg har et spørsmål om rullebaner. Ser at rullebaner har en merking, først 3 streker så 2 og tilslutt 1 strek. Så kan det komme noen linjer til (mener å ha sett dette). Hva betyr merkingen på rullebanen. Jeg bruker nå å lande på 2 streker, er det riktig? Siter
Vidar Tilrem Skrevet 13. mars 2003 Skrevet 13. mars 2003 På en "precision instrument runway" skal det først være 8 streker som markerer "runway threshold" altså endene på rullebanen. Så følger 6 streker som markerer "touchdown zone", og deretter to tykke streker, "fixed distance marking", som indikerer en avstand på 1000 fot fra rwy threshold. Siter
Antun Pejakovic Skrevet 13. mars 2003 Skrevet 13. mars 2003 Hei. Banemarkeringen er ikke tilfeldig, og det er ganske mye informasjon om banen å hente bare ved å se på markeringen. Vidar er inne på noe, men har ikke helt rett. Sjekk disse to sidene jeg har scannet inn: www.folloflyklubb.com/test/rwy1.gif www.folloflyklubb.com/test/rwy2.gif Siter
Ronny Olsen Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Skrevet 13. mars 2003 Hei. Banemarkeringen er ikke tilfeldig, og det er ganske mye informasjon om banen å hente bare ved å se på markeringen. Vidar er inne på noe, men har ikke helt rett. Akkurat, studerte dokumentene...var faktisk intressant lesning. Må bare prøve å sette meg litt mer inn i dette. Siter
Morten Nelson Skrevet 13. mars 2003 Skrevet 13. mars 2003 Hmm, og jeg som trodde det var gangfelt. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.