Gå til innhold

Fly! og FUIII ?


Christopher Eriksen

Anbefalte innlegg

Før jeg hadde prøvd FUIII ville jeg sagt kjøp Fly! Nå er jeg ikke så sikker lenger. FUIII likte jeg svært godt. Simmen har en veldig god "feeling". Det kjennes ut som om man virkelig flyr gjennom luft.

Jeg tror jeg ville kjøpt begge to jeg.... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

I Fly! kan man bruke aktuellt vær.

Hilsen

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fly! er såpass seriøst at hvis det er realisme og ekte flyfølelse du er ute etter, ville jeg ikke vært i tvil. (ser du bilder fra en ekte cockpit fra de flyene som er representert i Fly!, og sammenligner med gjenskapelsen fra Fly!, vil likheten være latterlig stor).

Nå har ikke jeg prøvd FUIII, men jeg vil, utfra de beskrivelsene jeg har lest, også vurdert dette.

------------------

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow jeg tror nesten jeg må skaffe meg det. For det er noe jeg har savna. Og lande på sjøen i full storm og vannet spruter rundt deg, og en hører sjø lyden.

Det er noe fs programmererne burde ha tenkt på.

For når du treffer vannet så er det samme egekt som om du treffer fjell veggen.

------------------

Masse Hilsen

Tor Harald Tessem

http://home.sol.no/~thtessem

Beklager evt. Skrive feil!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har vært igjennom betraktelige prøvelser både med Fly! og FS2000 - men er nå så og si helfrelst på FUIII.

FUIII oppfyller så mange av mine krav til en fullverdig simulator. Den ikke bare ser bra ut - den føles slik også.

Panelen er nydelige og gaugene klare. Måten men har lysatt de forskjellige panelen på er bare genialt. Det ser virkelig ut som om lyset kommer fra de små pærene. T.o.m i side-view ser du om panellysene er på eller ei. Atmosfæren er nesten perfekt, AI trafikken realistisk og ATC'n slår både Fly! og FS...oppps holdt på å skrive FS2000, glemte meg - det ble jo for vanskelig for dem denne gangen...

Framerate er ikke no problem med min PII-450 og grafikken er himmelsk (bare et avgrenset område, man kan ikke fly rundt kloden med FU-simmene) med en gjennomarbeidet terrengmodell - noen av de små flyplassene har taxebaner som er elevert, da merker du at flyet triller nedover eller at du må bruke litt ekstra gass oppover - rått!

Dette var mye positivt, allikevel mangler FUIII:

- muligheter for å fly overalt

- importere værfiler

- grafikken på og rundt flyplassene kunne vært bedre.

Men du får MYE moro for pengene. Prøv deg som charter-pilot i Beechjet'n, fly vitenskapsmenn til toppen av Mt. Rainer, driv båtjakt med sjøfly etter smuglere eller vær pilot for et TV selskap. Sett opp været, design en stormfront, fly fra drømmevær og inn i vind, turbulens og pistrende regn.

Jeg kommer i allefall til å kose meg med FUIII til både Fly! og FS2000 er kommet i tenårene. Foreløpig trenger de stadige bleieskift..

vennlig hilsen

-Bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...