Gå til innhold

747'ern over Tromsø (igjen)


Stian Berg Hansen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

I går (06.02.03) så jeg to Boeing 747-fly over Tromsø, den ene ca. kl. 12, og den andre ca. kl. 14. (Jeg tror i hvertfall det andre flyet jeg så var en 747.) Dette syns jeg var rart, siden det vanligvis bare flyr en 747 over Tromsø. Det jeg lurte på, var om noen andre så disse flyene, (Jørgen kanskje "") og jeg lurte på om noen vet hvilke registreringer disse flyene har.

 

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at det vanligvis er to 747 som flyr Norge på langs sørover hver dag, men akkurat hvor de flyr kan kanskje avvike noe fra dag til dag, slik at du ikke får sett de. De er British Airways begge disse, BA6 og BA8 fra Tokyo RJAA til London EGLL.

 

Virgin 901 flyr også over her hver dag med A340-600, men de har en tendens til å fly lengre øst.

 

På natten, eller tidlig på morgenen flyr det en Air France 747-400 fra Tokyo til Paris i omtrent samme rute (AF0273 er det vel).

 

Jeg driver litt på med ACARS, og følger således på det som skjer over her innimellom, da får jeg tak i registrering på disse. Nå er det noen uker siden sist, men registrering varierer selvsagt fra dag til dag for disse 747-400'ene. Sist jeg startet opp ACARS-mottaget den 29.1 var BA6 G-CIVB og BA8 G-BYGG. VS901 var G-VOGE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at det vanligvis er to 747 som flyr Norge på langs sørover hver dag, men akkurat hvor de flyr kan kanskje avvike noe fra dag til dag, slik at du ikke får sett de. De er British Airways begge disse, BA6 og BA8 fra Tokyo RJAA til London EGLL.

 

Virgin 901 flyr også over her hver dag med A340-600, men de har en tendens til å fly lengre øst.

 

På natten, eller tidlig på morgenen flyr det en Air France 747-400 fra Tokyo til Paris i omtrent samme rute (AF0273 er det vel).

 

Jeg driver litt på med ACARS , og følger således på det som skjer over her innimellom, da får jeg tak i registrering på disse. Nå er det noen uker siden sist, men registrering varierer selvsagt fra dag til dag for disse 747-400'ene. Sist jeg startet opp ACARS-mottaget den 29.1 var BA6 G-CIVB og BA8 G-BYGG. VS901 var G-VOGE.

 

Hvor får du tak i utstyr for og drive med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...