Gå til innhold

Roger Wilco vs TeamTalk


lafe johansson

Anbefalte innlegg

Efter att ha testa och använt mig av båda ett tag nu så måste jag säga att RW är bättre och det är en roligare och mera realistisk feeling till RW....allt är bättre och "clicksen" gör att man det verkligen låter som om man pratar med ATC....Teamtalk är ok men det tar bort spelkännslan av att prata med ATC i ett tungt luftrum.

Varför gick man över till Teamtalk...finns det något vettigt svar som jag inte kan komma på?

Vore trevligt med en diskussion om detta....

 

mvh

 

L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynte å lure om noe hadde gått meg hus forbi når jeg leste denne setningen:

Varför gick man över till Teamtalk...finns det något vettigt svar som jag inte kan komma på?

 

""

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepps men det är bara inom Sverige om jag fattat det rätt...en sak att köra över hela Vatsim med samma prog men det gör man inte...och jag tycker att det förstör spelet igenom att man byter ned sig om man vill flyga över Sverige, något jag gör ofta. Teamtalk är mera störande än vad det är bra. Vet inte om man tänkt till riktigt för jag kan inte se vad bytet ska åstakomma.....jag tappade lite sugen att flyga över Sverige...tyvärr.....det låter som man prata i telefonen inte med atc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Staffan Holst i Sverige har så vidt jeg veit vært primus motor for å teste ut programmet TeamSpeak2. Programmet så ut til å ha en rekke fordeler framfor RW, for eksempel i forhold til lydkvalitet og serverlag. At dette blir testet ut er etter min mening vel og bra. Intill videre er det vel ikke snakk om å bytte ut RW, tror jeg.

 

Jens Eftang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...