Gå til innhold

Jippiii enda en gang!


Bjørn Olav Henjum

Anbefalte innlegg

Beklager utbruddet, men jeg måtte bare dele dette med dere. Jeg har fått fikset FF-stikka mi med to stifter (fra en stiftemaskin) og et par ord som ikke sømmer seg her på forumet! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image] Jeg slipper altså å kjøpe ny stikke på en stund, selv om CH yoken nok blir et must ganske snart.

Force feedback fungerer forresten veldig bra på FS2000 - mye bedre enn på FS98. De aerodynamiske kreftene virker mye mer realistiske. FS2000 er RÅBRA!!! Beklager igjen...

Jeg prøvde bare for moro skyld å installere Norway 98 på FS2000, og da sto det registreringsnummeret på Cessnaen med store, svarte bokstaver overalt på bakken og rullebanene, og jeg fikk 'Mountain crash' overalt hvor jeg fløy - selv om jeg ikke så snurten av fjell. Jaja, det var verdt et forsøk, selv om jeg egentlig visste resultatet på forhånd.

Ha en fortsatt fantastisk helg!

------------------

Bjørn O.

henjum@online.no

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på!

Etter en del plunder, faktisk en hel kveld med høye hårfester og eder og galle, fikk jeg omsider FS2K Pro installert for så å bli skuffa av ytelsen; les framerate!! MEN, og det er et STORT MEN, etter atter en kveld å ha justert, smørt trimmet og bannet ble det andre boller!!!! FS2000 viste seg fra sin bedre side, og nå flyr jeg rundt i very dense scenery, masse skyer og regn med FPS som er helt MEGET tilfredstillende (og jeg nøyer meg IKKE med stillbilder!). Jeg tar ikke for hardt i når jeg sier at jeg har like i underkant av 30FPS på Gardermoen RW19L i very dense, masse skyer og regn og det glir vesentlig bedre enn FS98 noen gang har gjort selvom framerate beskrives som noe lavere (?!)

Min mening er nå at FLY! her har fått en "uslåelig" konkurrent (jeg har nemlig vært FLY! entusiast, folkens og den blir ikke slettet fra disken ennå, men..........).

Det meste stemmer i FS2000, flykarakteristikker, vær, scenery, ja nesten alt.... Bortsett fra et par av flymodellene som kunne vært modellert visuelt en smule annerledes. Men etter å ha byttet ut default 737 texturen med Åke's fremragende Braathens maling og Jorge Alsina's 737 panel ble det faktisk ennå et kvantesprang.

Så er det jo bare å vente på alle talentfulle designere's produkter, for de kommer.

Det eneste jeg ikke liker med Microsoft og FS2000 er at man kan rase ut i problemstillinger ved installasjon som mer eller mindre krever at man har dyptgripende kunnskaper om hvordan man "tweaker" PC'en når alt går i stå. Og dette er for dårlig!!! Kan bare tenke meg hvordan broderen skulle fiksa det.....he, he. Men ellers; jeg er hekta på FS2K for å si det mildt!! Denne versjonen er et kvantesprang x 2 i forhold til FS98, minst!!!!

 

En ting til: for de av dere som har Creative TNT2 Ultra 32MB skjermkort kan jeg opplyse om at Creative har en beta av et overklokke program ute til nedlasting på deres hjemmeside. Denne har jeg testa i flere timer i FS2000 med begge overklokke- instillinger på fullt, og jeg kan bare si at dette gir kanonytelse uten antydning til kræsj (jeg har ihvertfall ikke opplevd det).

Avslutningsvis vil jeg takke Jan Roar (forummoderator på FS2000 her på Flightsim.no) for fremragende håndtering av alle innlegg. Når jeg stod fast på det verste i installeringen var det nettopp Jan Roar's kunnskaper og velvilje som reddet meg fra å bli helt skallet. Takk Jan Roar!

 

Mvh

Olav M. Rønningen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fly som Cessnaen er mye mer stabil i pitch-aksen. Selv om man drar litt i stikka og nesen pekes oppover, så spretter ikke flyet 'rett opp' av den grunn. I stedet minsker hastigheten, slik den skal gjøre. Dette gjør det f.eks. mye lettere å ligge stabilt på glideslope under approach, og flaren like før touchdown er nå en sann fryd. Noen av flyene er derimot ekstremt sensitive i pitch aksen (f.eks. Mooney, King Air), men det er forhåpentligvis bare en bug som vil bli fikset."

Det här bör gå att fixa med hjälp av ADE98 eller AirEd???

Åke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi først er i gang med FS2000 kommentarer her, så må jeg lufte hjertet litt til:

Jeg synes flyene oppfører seg meget bra på bakken, bortsett fra at de er litt vanskelige å styre (sikkert bare en vanesak). De vrir seg ikke lenger når man starter en motor om gangen, og den beryktede 'vind-buggen' ser ut til å ha forsvunnet.

Fly som Cessnaen er mye mer stabil i pitch-aksen. Selv om man drar litt i stikka og nesen pekes oppover, så spretter ikke flyet 'rett opp' av den grunn. I stedet minsker hastigheten, slik den skal gjøre. Dette gjør det f.eks. mye lettere å ligge stabilt på glideslope under approach, og flaren like før touchdown er nå en sann fryd. Noen av flyene er derimot ekstremt sensitive i pitch aksen (f.eks. Mooney, King Air), men det er forhåpentligvis bare en bug som vil bli fikset.

Endelig kan man se rullebanen fra lang avstand! Man ser tydelig PAPI/VASIS-lys og rullebanen fra 9-10 nm og lenger (tror 13nm er max). Atmosfæren er jo også mye vakrere og realistisk nå. Og sola!

Det ser ut som om radiosignaler nå mer korrekt blir blokkert av fjell og lignende. Jeg mistet plutselig ILS-signalet under innflygning til Sola da jeg lå på left downwind til RWY18, 15-16 nm fra flyplassen (flyplassen lå altså bak meg), men da jeg svingte til venstre for å intercepte kom signalet tilbake, selv om jeg da var lenger fra flyplassen (ca. 22nm). Jeg lå i 3000 fot hele tiden, så det kan tyde på at noen bakkeelementer forårsaket blokkeringen.

Jeg prøvde også GPWS98, og det ser ut til å fungere bra.

For de av dere som har Super MD80-panelet (det som følger med Mad Dog-pakka) så kan jeg opplyse om at det fungerer med visse forbehold. Med default B737 så gikk alt stort sett greit, bortsett fra at det kan være problematisk å få startet motorene. Det gikk til slutt. Her virker i midlertid ikke EGT og FF-målerne. Jeg prøvde det også på ett add-on fly (B737'en til VCA), men der slukket hele panelet (alle instrumentene forsvant!) da jeg kom opp i 6-8000 fot. Dette skjedde hver gang. Ingen av bryterne virket etter dette, så panelet ble ubrukelig. Det ser i alle fall ut som om det går an å patche...

Foreløpig har FS2000 bare låst seg en gang hos meg, og det var da jeg skulle loade en flightplan etter at jeg hadde laget og lagret en annen. Det var ikke en krasj som krevde restart av Windoze, så det er sikkert også en 'patchbar bug'! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

Hilsen en fortsatt storfornøyd Bjørn O.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...