Gå til innhold

Treningskveld 15 okt


Ivar Hakli

Anbefalte innlegg

Hei

Minner om treningskvelden den 15 okt. Forrige treningskveld ble aviklet til tross for stort frafall blant ATC. Takker dog for oppmøtet blant piloter slik at de som tok turen innom fikk noe å henge fingrene i.

Temaet for neste treningskveld er grunnleggende kunnskap II. Jeg har satt opp følgende punkter:

-Inndeling av luftrommet

-Inndeling av kontrollert luftrom

-Forskjeller på Instrument Flight Rules (IFR) og Visual Flight Rules (VFR)

-Flytur ENBO-ENDU (Kart på www.flightsim.no)

Dette er kun en ide om emner som kan være aktuelle. Det er en stor fordel om alle har voice. Jeg etablerer et chat rom på rw.tt.luth.se/accnor3 hvor de som er interessert kan komme innom å stille spørsmål om hva det måtte være (helst begrenset til SB/PC/FS).

Det er selvfølgelig fullt mulig å melde seg på bare for å ta en flytur på treningsserveren. Men meld dere på slik at jeg kan se om det er folk nok til å gjennomføre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle gjerne vært med men den ***** brannmuren har hindret meg idet meste nå. Er det ingen måte å fjerne den på. Den er nå bare der og lager problemer. Det er visstnok en mulighet og det er å gå på en side på internett å slå av brannmuren på enkelte IP'er. Problemet er at de folka der har vært så "flinke" at de har fylt ut de 8 første tallene i IP'en og da er det ikke så mye jeg kan gjøre "[sur]"

 

Kanskje en annen gang "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...