Gå til innhold

Cannot copy file


Morten Hanssen

Anbefalte innlegg

Hmmm, jeg har et lite merkelig problem når jeg prøver å laste ned Metar-filene fra flightsim.no. Jeg bruker Internet Explorer 4 og stort sett hver gang i det siste har jeg fått feilmeldingen "Cannot copy file. File system error (1026)". Så fila blir korrekt lastet ned på en eller annen måte, men det blir feil når den skal kopieres til den katalogen jeg har valgt å lagre den i (som kjent laster jo Internet Explorer først ting ned i et eller annet temp-område før den kopierer dit du vil ha fila).

Det rare er at det skjer kun på Metar-filene, alle andre filer går helt greit å laste ned.

Så hvis noen har en anelse på hva dette kan bety hadde det jo vært kjekt å høre. Skulle jo nesten tro at det var noe med flightsim.no serveren siden det gleder kun disse filene, men det virker jo egentlig helt usannsynlig at det skal være noe der som er grunnen. Men who knows.

mvh,

Morten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter diverse mail og innlegg om dette problemet begynner jeg nå å skjønne hva problemet kan være.

For et par uker siden kom det fram at serveren som hoster flightsim.no etter hvert har fått kapasitetsproblemer, og Gamereactor (som hoster flightsim.no) valgte da å "strupe ned" på trafikken til flightsim.no. Dette ble gjort siden disse sidene tok alt for mye av den kapasiteten de hadde, og de har lovet å øke båndbredden fra 10 MB/sec til 100 MB/sec i løpet av neste uke.

Det jeg gjorde for et par uker siden for å lette på trykket her var å legge en mengde av filene i filbiblioteket inn på SOLs server. Det viser seg nå at mange har problemer med å få lastet ned filer derfra, men hva dette kommer av aner jeg ikke...

Dette problemet vil bli løst i løpet av neste uke da kapasiteten på denne serveren vil bli økt, og jeg flytter filene tilbake hit.

------------------

Dag Johansen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde kanskje ikke turt å nevne det da jeg ikke har råd i disse dager, men et medlemsskap med en årsavgift på f.eks. 300,- per medlem vil da kunne skaffe penger til å kjøpe egen server og nødvendig software + fast linje. Noen andre som har hatt samme tanke? [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

------------------

LN-HLL

Håvard Leonardo Lund

cub4bear@c2i.net

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...