Gå til innhold

Spørsmål ang. Nordic Overloead Fly-Inn


Julian Barratt-Due

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Neste uke er det jo Nordisk fly-inn og jeg har vært på hjemmesiden deres, og funnet ut litt informasjon og sånt, og det var da jeg så at det skal være med TFMO (Traffic Flow Management Office) dette er jo bare heeeelt supert, men en ting jeg lurer på: Det står at man kan kontakte dem via Roger Wilco (og masse annet) er det da slik at jeg gjør som vanlig altså: går inn på ATC Directory og der finner jeg TFMO_V_ENGM eller noe lignende?? Eller er det helt feil måte??

 

Mvh Julian som gleder seg til 9 Juni "[stort"[smil]""[smil]""[blink]""[stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Dette er en event som (tro meg)ikke kommer til å skje så ofte folkens.

Nå har Dere muligheten til å være med på noe STORTfor det blir dette, forarbeidet til denne eventen er helt utrolig.

Tror ikke Dere har opplevd maken til Flyin Folkens, Dette Dere bare være med på.

 

Gå til Nordic Overloadeller Event på VACC Norway Her finner Dere all info Dere trenger.

 

Håper at så mange Piloter som murlig er med på dette neste Søndag (9.juni), gå til linken over file en flightplan, få en Slott tid og kom online.

 

Vi får bare håpe at VASTSIM Serverne holder mål denne kvelden - Dette blir bare helt topp.

 

Jan Kristiansen

Training Director

VACC Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette blir gøy, jeg gleder meg som bare det "[smil]""[stort"[stort"[smil]"

 

Serverne bare mååååååå holde, jeg har ikke opplevd ett eneste fly-inn/groupflight (untatt North Norway fly-innet) hvor jeg ikke har blitt kikka eller disconnecte pga. at serveren gikk rett i dass, (for å si det rett som det er) og ALDRI klart å komme poå igjen, så skjer det neste Søndag blir jeg SINT "[Gal]""[sur]"

 

Vi får krysse fingrene om at dette ikke skjer "[sur]""[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Julian Barratt-Due:

Hei igjen, jeg lurte på en ting til, vil de andre landene som er med på fly-innet også bruker voice-ATIS??

 

Etter det jeg har forstått er det bare Norge som har dette fantastiske utstyret
"[smil]"

 

Forresten så må jeg bare få si at det er en kjempe jobb du har gjort Thomas og jeg bøyer meg i støvet
"[smil]"

Er det noen som kan hjelpe meg med dette voice atis styret? jeg får bare station not found???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Arne Øverland:

Er det noen som kan hjelpe meg med dette voice atis styret? jeg får bare station not found???

Dette er mest sannsynlig fordi du ikke har lastet ned versjon 1.1. Fordi det nye systemet bruker en helt annen måte å sende data på over Internett, fungerer ikke versjon 1.0 i det hele tatt. Last derfor ned den nyeste versjonen.. De oppdateringene som kommer framover blir mest sannsynlig bug-fix.

 

quote:

Julian Barratt-Due:

Etter det jeg har forstått er det bare Norge som har dette fantastiske utstyret

Du har rett i at det er vi her i Norge som har fått testet det fram til nå. Men våre gode venner i Sverige og Danmark har i dag fått kloa i det. De vil teste det litt framover.

 

quote:

Julian Barratt-Due:

Hei igjen, jeg lurte på en ting til, vil de andre landene som er med på fly-innet også bruker voice-ATIS??

Einar Halvorsen:

OM dette blir benyttet under flyinet er ikke helt avklart enda.

Jeg kan vel røpe såpass at det kommer til å bli Voice-ATIS under Nordic Overload. Det blir i hvertfall i Norge, Sverige og Danmark. Regner med at Finland også vil bruke det.

 

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo slik at samme dagen og samme tida er det et Fly In i Tyskland rundt Frankfurt FIR.

Alle LOT piloter ble bedt om å fly dit ,men jeg velger Nordic Fly In alikevel. Håper vi får noe stort da "[stort

Hvor mange ATCer blir det ?

 

Og en annen ting.

Hvorfor skal den vara så kort tid ?

Kun 3 timer "[Forvirret]"

 

[ 03-06-2002, 00:38: Endret av: georgkorycki ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Julian Barratt-Due:

Heisann!

 

Neste uke er det jo Nordisk fly-inn og jeg har vært på hjemmesiden deres, og funnet ut litt informasjon og sånt, og det var da jeg så at det skal være med TFMO (Traffic Flow Management Office) dette er jo bare heeeelt supert, men en ting jeg lurer på: Det står at man kan kontakte dem via Roger Wilco (og masse annet) er det da slik at jeg gjør som vanlig altså: går inn på ATC Directory og der finner jeg TFMO_V_ENGM eller noe lignende?? Eller er det helt feil måte??

 

Mvh Julian som gleder seg til 9 Juni
"[stort"[smil]""[smil]""[blink]""[stort

Kan noen forklare meg hva

quote:

Traffic Flow Management Office

er for noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Kan noen forklare meg hva

 

quote:

--------------------------------------------------------------------------------

Traffic Flow Management Office

--------------------------------------------------------------------------------

 

er for noe ?

Jeg får vel gjenta da:

 

Les infoen som er lagt ut på flyinets webside.

 

Kort sagt er det noen personer som sitter og har overoppsyn med all trafikk under flyinet og sørger for at nødvendig info blir sendt piloter og ATC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Nå er det jo slik at samme dagen og samme tida er det et Fly In i Tyskland rundt Frankfurt FIR.

Alle LOT piloter ble bedt om å fly dit ,men jeg velger Nordic Fly In alikevel. Håper vi får noe stort da

Hvor mange ATCer blir det ?

 

Og en annen ting.

Hvorfor skal den vara så kort tid ?

Kun 3 timer

Og Frankfurt har sitt flyin dagen før, altså den 8. juni så pilotene fra LOT kan derfor fly til Norge uten problem:

 

Les mer her: Frankfurt Flyin

 

Nordic Overload varer fra 1600-2100UTC og det skulle bli 5 timer om jeg ikke regner helt feil.

 

[ 03-06-2002, 02:06: Endret av: Einar Halvorsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jan Kristiansen:

Hei

 

Dette er en event som (tro meg)
ikke
kommer til å skje så ofte folkens.

Nå har Dere muligheten til å være med på noe
STORT
for det blir dette, forarbeidet til denne eventen er helt utrolig.

Tror ikke Dere har opplevd maken til Flyin Folkens, Dette
Dere bare være med på.

 


Det blir vel stort og flott den første timen også klikker de fantastiske serverene..

Synes det har vært mye tull med de i idet siste. "[sur]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...