Gå til innhold

SB


Christer Havnø

Anbefalte innlegg

Hei der...

Nå har jeg begynt å bruke SB.. men.. Jeg bruker FS2000, jeg logga meg inn som best jeg kunne.. men jeg fant ikke noen inne på sb.. hva kan være prblemet.. Jeg hoster en flight som det sto at jeg skulle gjøre.. jeg kobler meg opp på server, med RW på en eller annen frekvens som kommer opp av seg selv.... Men der er det heller ingen folk.. Kan noen da guide meg gjennom hva jeg skal gjøre for å få dette til. Og hvilken av de serverne er det det er trafikk i det norske luftrommet????

Som VACC bruker altså??

Huff å huff [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Oberst Havnø, Major Sandnes her! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Joda.

Du skal hoste en FSmultiplayer-game, joine den med SB (start SB, velg Join Game (eller no slikt), da skal din game komme opp, velg den (marker den), og trykk ok. Da skal selve SB starte opp, og så må du huske å file en FLightplan der du velger det flyet du skal bruke FØR du kobler opp mot serveren! Så var det RogerWIlco, når du velger connect i SB`en (etter at du har gjort det som står ovenfor),, skal det være et sted du kan krysse av på "Use Roger WIlco" og et sted hvor du skal skrive inn IP`en (eller adressen til RW-serveren). Adressen til Roger Wilco er: rw.tt.luth.se, når du da trykker OK på den "connect-menyen", skal RW`en starte (hvis du ikke har startet den fra før), og automatisk logge inn på rw.tt.luth.se/unicom...MEN som du sier, du sier at du bruker FS2000, jeg tror at du da trenger en ekstra fil som du kan laste ned herfra (flightsim.no), som fikser dette problemet.

Når du omsider kommer deg online, må du velge resend Flight Plan (slik at evtuelle ATC`er mottar og/eller har mulighet for å se på den! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Ble kanskje ikke så klart og tydelig beskrevet men håper du forstår noe av dette! ; )

IP`en jeg bruker for VATSIM er: 137.56.42.18 (Europe-C tror jeg), det har ikke noe å si hvilken server du kobler opp på, et eks. hvis du kobler opp på EUROPE-S og en annen kise (mann/dame/fyr) du skal fly sammen med er koblet opp på USA-serveren(e), tar det lenger tid før posisjonene ders oppdaters for hverandre en hva det ville gjort om dere var på samme server! Alle serverene er koblet opp sammen, så uansett hvilken server du kobler opp mot (bare det er en innenfor VATSIM), og det er andre fly i Norge eller hvor som helst på vatsim sine servere og innen din radarrekkevidde (som da er bare 40 NM hvis du har valgt det på "Options" i SB....) skal du se det andre flyet!

Når jeg får fikset den nyeste dataen (som har en ALVORLIG krasj) kan vi ta oss en "treningstur" sammen hvis du vil!

[image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

 

Mvh

Major Stig Sandnes

NK & SQ-Leader 331

Bodø HFS/MAS, VNoAF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare legge til, med all din respekt Major Sandnes [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] , et par ord. Det er ikke så veldig høy trafikk med ATC og piloter nå for tiden, men visst du logger på om kvelden (etter 20.00) så er det nesten alltid noen på ENGM, men bare nesten. Jeg er selv mye ATC på ENBR.

Hilsen Løytnant Arild Oldervoll

SQ.Leader 339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...