-
Innholdsteller
396 -
Ble med
-
Siste besøk
Om Jonas Renhult Skaug
- Bursdag 09. okt. 1994
Jonas Renhult Skaug's Achievements
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Hahaha, har ikke flyskrekk nei. Flyr det aller meste som finnes av selskaper i Europa. Alt fra SAS til Spanair, Lufthansa etc. Flyr som regel med 737, 717, MD80, 767, A318 og slike flytyper. Har aldri flydd MD11 og det er et fly som ikke kan sammenliknes med noe annet. En A320 kan man jo sammenlikne med en 737, så da vet man jo hva man har i vente av en tur med A320 liksom. Men som tidligere sagt, så spurte jeg om MD11 var et bra fly fordi jeg ikke har fått så bra inntrykk av det både teknisk- og comfort-messig.
-
Jaja, vet godt jeg har flydd mange fly som har styrtet, som bla 737, Dash8, ATR osv. Men som sagt i den tråden startet for litt siden om MD11, så synes jeg det virker som et utrolig "jalla" fly. Fløy sist om søndag med en 737-800 på klapp til Alicante og har null problem med Norske flyselskap, for de har skikkelig vedlikehold på flyene. Men jeg skal ikke uttale meg ytterligere ang dagens disaster. Det som skjedde i dag kan jo være pga ulovlig/farlig cargo for alt jeg vet.
-
Nettopp pga disse hendelsene jeg tok opp denne tråden: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Main=70167&Number=560444#Post560444
-
Synes det bare er sløvt. Var ikke noe annet. Trenger ikke å utarte en større diskusjon her for min del.
-
Joda, har ingen problemer med det Åge. Men litt rart at hun ikke klarer å finne på noe mer og noe som er mer annerledes når hun tross alt har vært på Værnes og intervjuet folk. Både jeg og Markus er bortreist, men klarte allikevel å kline sammen en story.
-
Les igjen Kjartan Adressa: TL: Adressa: TL: Adressa: TL: osv.. Ganske sikker på at Camilla (journalisten) har hentet "inspirasjon" fra Markus' artikkel da hun veldig ofte er inne på Trondheimlufthavn.net. Dette vet jeg etter jeg personlig snakket med henne for noen måneder siden.
-
Merk at artikkelen på Adressa.no (http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/stjordal/article1510510.ece) er VELDIG lik den Markus skrev på Trondheimlufthavn.net søndag kveld kl 23:15. Artikkelen på Adressa.no ble publisert mandag 26. Juni kl 23:28, altså et døgn seinere enn TL.NET. Makan til journalistikk. Dette får Camilla Kilnes betalt for.. Hun har kort sagt kopiert Trondheimlufthavn.net og pyntet litt på artikkelen. Men men, det er vell ikke så uvanlig i dag når man ser på VG, DB, Adressa, BT osv
-
Vil ikke si Norwegian er noe strenge på klapp. Jeg snakket med en jeg kjenner i DY i går ettermiddag som varslet kapteinen om at det ville være en nokså flyinteressert person ombord på dagens flight mellom TRD og ALC. Da jeg boardet flighten i dag morges ble jeg ønsket hjertelig velkommen ombord og fikk beskjed om at jeg absolutt kunne sitte på i klapp. (Så bilder vil komme her på forumet) Når jeg har spurt om klapp helt tilfeldig ved boarding, har jeg fått ja ved nesten samtlige forespørsler hos DY. Da jeg også har et STS-adgangskort, har jeg fått ja alle de gangene jeg har spurt hos SAS og Widerøe. + At jeg ofte nevner personer/slektninger jeg kjenner i de forskjellige selskapene. Dersom du hadde vært pilot, teknikker e.l. eller hatt en bekjent/slektning som jobber i SunExpress, så ville du hatt en betraktelig større sjanse til å få "ja" når du spør om klapp. - Du vet, de fleste piloter ønsker ikke å ha HELT randome personer ombord frammi med seg.
-
Har egentlig ikke så stor sans for disse gutta, mye bæsj prat og dårlig humor, men denne synes jeg faktisk er litt bra. Klippet er sikkert blitt vist her på forumet før, men slenger den ut uansett:
-
Beklager. Men mener absolutt jeg har hørt at ene versjonen av 737-serien veier mer / halvparten så mye som 737-400. Dog husker jeg ikke om det var snakk om fuel, cargo og pax var regnet med. Men poenget var at ene 737 utgaven var tyngre enn 737-400 under visse forhold. Dette er ikke noe jeg går å tenker på til vanlig, så jeg husker ikke helt hvordan dette var. Men noe ala det som står ovenfor.
-
Bare for å nevne en liten ting til om SAS. Deres 737-600 griser veier mer enn en 737-400 (om jeg ikke husker feil så veier de neste dobbelt så mye. En på STS som fortalte dette da jeg jobbet der) som jo er et like stort fly som 738. Det viser at 736 er en av verstingene da de har få seter og veier mye.
-
Var ikke slikt jeg tenkte på -.- Boeing vs Airbus = Boeing on top. Grei beskrivelse fra nettet på hva forskjellen mellom Airbus og Boeing er: "Easy - Boeings are made for pilot's to fly, Airbuses are made for pilot's to operate computers to come to a consensus to consider a vector to place the plane in." Med andre ord så er Boeing faktisk et fly av høyeste kvalitet og teknologi, som piloten faktisk kan fly selv. Airbus er bare en estetisk datamaskin som har blitt mer tilrettelagt for å se bra ut etc, enn å faktisk kunne flys.
-
Selv om Airbus kanskje er fancy og ser jævli glatt ut, så er det ingen hemmeliget at Boeing er de ledende i flyindustrien mtp teknologi, driftssikkerthet etc etc. Boeing er state of the art!
-
Rent teknisk så er jo Airbus just some piece of shite i forhold til Boeing!