Gå til innhold

Marius91

Members
  • Innholdsteller

    628
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Marius91

  • Bursdag 24. feb. 1991

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Marius91's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Vet ikke helt om dette er rette kategorien og poste i, men jeg har i alle fall en liten film som jeg gjerne vil dele med dere! Tok med meg en kamerat til Ole Reistad Senter på Starmoen i Elverum, for å fly litt skikkelig seilfly. Enjoy
  2. Hehe, det er vel mest til pleasure Holder på med skoling, og der er det den gode gamle computeren og fysiske kart det går i. Men er jo fantastisk "gammeldags", hadde vært kjekt å hatt noe for fremtiden
  3. Hei, litt usikker på hvor dette skulle postes, så jeg prøver her. Finnes det noe program som kan gjøre det enklere å planlegge navturer? Tenker da på kart med rute, vindkorreksjoner, TAS osv. Er i forbindelse med PPL-A flyging
  4. Må være en av de mest irriterende nettsidene jeg har vært innom noen gang, hvordan kunne de finne på å bytte ut den gamle med noe slikt? Alt er jo bare surr
  5. Det gjør egentlig jeg og, men det blir jo helt feil. Vi må jo omstrukturere alt hvis det blir sånn som jeg tolker reglene, noe som kan få fatale følger for hele klubben. Det blir litt som sertifikatet på andre kjøretøy. Før kunne man jo kjøre opp til 7,5 tonn eller noe i den dur på vanlig B. Når reglene ble omorganisert, så fikk folk beholde det de hadde fra før. Dvs de som hadde B, fikk C1 automatisk. Får nå håpe at det blir noe lignende!
  6. Nå kjenner ikke jeg alle reglene, mye av det er vel fortsatt oppe til diskusjon. Men slik det er foreslått, så skal man ikke se bort ifra at det blir litt reduksjoner her og der
  7. Avhengige av datatrafikk har vi absolutt blitt, og det har forenklet hverdagen noe enormt! Heldigvis fungerer det stort sett optimalt, så litt klabb og babb får vi vel bare tåle
  8. Vi går jo spennende tider i møte, da hele luftsporten på en måte skal organiseres på nytt - da med tanke på sertifikater osv. I seilflyklubben jeg for det meste flyr i, er det jo selvfølgelig seilfly vi driver med for tiden. Vi har bare motorglidere, og ikke fasiliteter til noe annet da vi flyr fra ENHD. Når disse nye reglene trer i kraft fra april neste år, er dagens krav fra 30 timer totalt redusert til kun 15 timer for å oppflyging til "LAPL-S". Og her kommer det som er ekstra gøy for oss: 7/15 timer må foregå på rene seilfly, ikke TMG som vi har. Da må vi kanskje begynne å fly på LAPL-A. Med en LAPL-A lisens kan man ta utsjekk på vanlige motorfly, 2000 kg og 4 passasjerer. Dette vil da si majoriteten av Cessna og Piper som går i Norske Motorflyklubber den dag i dag. Men, hvordan tror dere overgangen blir? Får vi automatisk LAPL-A sertifikater? Får seilflyinstruktører som kun flyr TMG plutselig lov til å instruere på vanlige motorfly når EASA trår til? Ikke bare bare å bli klok på dette Men! Det skal sies at det er positive endringer! Det vil bli rimeligere å ta sertifikat, timetallet for oppflyging går jo en del ned for oss hobbyflygere
  9. Herlig film Geir! Kjenner jeg gleder meg til "sesongen"
  10. Artikkel fra Haugesund Avis: H-Avis.no
  11. Det blir jo sagt at sannheten kommer frem når man drikker, kanskje han hadde en skap-flyinteresse over all forstand? Kanskje noen her på forumet?
  12. Å sette opp en chat er jo ikke akkuratt hokus pokus, finnes tusenvis av gratis alternativer.. Enkelt å sette opp. God idè!
  13. De kunne i det minste lukket døren til cockpit, plutselig er det en en eller annen flightsim-type som stikker av med hele flyet
  14. Jeg ville hvertfall ikke dratt til Haugesund istedenfor, der kan jeg skrive under på at det er langt ifra bedre :grin:
  15. Både positivt og negativt! Dumt å ikke ha muligheten til 11/29 når stormene setter inn som du sier, men positivt at de legger til rette for mindre fly - og får en greiere trafikkavvikling enn de har i dag
×
×
  • Opprett ny...