Gå til innhold

Martin Floor

Members
  • Innholdsteller

    1 086
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Martin Floor

  • Bursdag 03. nov. 1985

Martin Floor's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Veldig flott Clamer! Hva er den lengste ruten dere flyr med F100?
  2. En bekjent av meg har som sin særoppgave laget en interessant dokumentar om Dakota Norway. Håper den faller i smak! Link til Vimeo
  3. Jeg så denne på PPRuNe, og tenkte det kunne skape en interessant diskusjon om hva som kan være årsaken: Avgang [video:youtube]fP5uLDnUOdI Return [video:youtube]sJ1CIByTz24 Landing [video:youtube]mM9UM33EKqY
  4. Det blir dessverre usammenlignbart, da det har kommet en ny MacBook Pro-modell, som har en annen prosessor og skjermkort. Men prisen på den nye high-end MacBook Proen med samme oppgradering (HD med 7200rpm og High Res skjerm) blir 20,860,- NOK. Den modellen jeg selger får man ikke lenger kjøpt ny, da den er en generasjon eldre.
  5. High end 2010 MacBook Pro 15" selges. Den er utrolig godt behandlet, og har kun 180 sykluser på batteriet. Er alltid fraktet i beskyttelsescase. Alt følger med som om den skulle kommet fra Apple (boks, ledninger, lader osv). Befinner seg i Sandefjord, og kan leveres gratis på døren innen for Vestfolds grenser. NYPRIS: 19,265,- i April 2010. Gi rimelig bud på PM. Spesifikasjoner: Prosessor: 2.66GHz Intel Core i7 Skjermoppløsning (HIGH-RES GLOSSY): 1680 x 1050 piksler Harddisk: 500GB 7200 rpm RAM: 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM Grafikk: NVIDIA GeForce GT 330M 512MB
  6. "Hva vil det tilsvare i kilometer da?" "Det er bare å gange med 1,852, er det ikke det da?" Naila den greit!
  7. Jeg fant en overraskende bra film på Facebook som dokumenterer Stord Lufthavn i 2010. Her er samme film på YouTube: [video:youtube]jzOg-Cq84ew
  8. Dette var triste nyheter. Jeg har ikke noen erfaring med Vildanden, men det er overraskende at dette skulle skje nå som markedet er på vei oppover. Er det noen som har innsikt i økonomien generelt, og hvordan rutene gikk mtp kabinfaktor osv?
  9. Tenk om havarikommisjonen skulle komme med slike konklusjoner hver gang en hendelse eller ulykke inntraff. "Vi legger Jim Reasons modell til side, og fokuserer i stede på siste ledd i rekken som tross alt er de som styrer flyet". Jeg sier ikke at du tar feil i din uttalelse, men jeg mener det er vanskelig nok å komme til en treffende konklusjon med store mengder fakta på bordet, enda mindre når man baserer konklusjonen på uttalelser i fora og media.
  10. Fantastiske bilder! Er dette grafikken du kjører når du spiller, eller kjører du opp grafikken for bildetakingens skyld?
  11. Det er visst piloter som kan annet enn å fly også, check it: [video:youtube]mzM3aaypEYo
  12. Hei. Har sendt det PM angående kjøp av TrackIR 5.
  13. En kort oppdatering på prosjektet: LtA har fått en ny webside: www.learntoa.com. Oppsettet for IFR-opplæringen er også satt til en hvis grad, noe som vises på nettsiden, men inputs mottas med takk. Videoene vil få enda bedre kvalitet enn hittil vist, med 1080p oppløsning og 30 fps, noe som er maksimal kvalitet YouTube aksepterer. Her er et eksempel: [video:youtube]usZEsuK0RNg Jeg lover enda bedre visuell kvalitet i instruksjonsvideoene, med fargekorrigering og redigering for å øke realismen. Og mest av alt lover jeg bedre voice, og må samtidig beklage voicen i den forrige videoen.
  14. Takk for tilbakemeldingen! Tord: Bra link, den siden skulle jeg ønske jeg hadde visst om i mine flightsim dager før jeg dro på flyskole, den var virkelig fin! Sangtittel er også endret, du har jo selvfølgelig helt rett. I første omgang tenkte jeg å begynne litt mer omfattende faktisk. AoA videoene går jo veldig basic til verks, mens videoen jeg holder på med nå er om hvordan å fly ILS approach. Tanken er å lage videoer for IFR-flyging først, slik som VOR- og NDB-approaches og circling procedures, samt SID/STARS og en-route flyging. Fokuset vil være å vise hvordan dette gjøres i basicen (med C-172 og klokke-instrumenter), og hvordan det gjøres korrekt etter regelverket (PANS-OPS og JAA). Så får vi se om jeg får type-rating på 737 etterhvert og kan lage litt in-depth av en PMDG modell. Jeg kan jo også lage instruksjonsvideoer som følger PPL programmet slik som JAA beskriver det hvis det er interessant. Men tanken var å begynne på IFR prosedyrer da det ser ut til å være mer utbredt? Forslag til oppsett av leksjoner og innhold mottas med takknemlighet!
×
×
  • Opprett ny...