-
Innholdsteller
485 -
Ble med
-
Siste besøk
Om Svein T. Henriksen
- Bursdag 02. des. 1971
Svein T. Henriksen's Achievements
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Prøv deg på SABA du. Da får du deg en utfordring! Worlds shortest commercial airport ifølge wikipedia
-
Bra initiativ! Hva med starte et prosjekt med å samle alt av nyttige linker for simmere på et sted? Fortsetter folk å poste én link av gangen her så vil det være nyttig,men ganske uoversiktelig om en måned eller to. Eget underforum for linker t.o.m kanskje? Hvor man kunne sortert etter type linker eller noe lignende? Eller gjøre denne sticky og samle alt i øverste post. For at dette ikke skal bli helt off topic så får jeg slenge ut et par nyttige linker også: Denne er fin,og omfattende: [size:11pt]Aviation Glossary[/size] Et alternativ til routefinder free,for US,hvor man kan laste ned FP i mange forskjellige format,eller generere en egen rute(som du har hentet fra f.eks routefinder): [size:11pt]Simroutes[/size]
-
Da lurer jeg på hvor du flyr in real altså... :crazy: 122.80-Unicom Som du er inne på. En general purpose frq,som brukes der det ikke er bemannet noe ATC. Er da vel slik in real også om man flyr VFR. Så tune Unicom,send FP og den er registrert i Vatsimnettverket. Meld så på Unicom dine intensjoner og møter du på ATC senere,kan jo de da se FP du har sendt tidligere,hvilket alle andre piloter kan også kan(Servinfo eller Vroute)Værre er det da ikke...
-
Rent praktisk,online med flightsim, så er vel det viktigste: I US så er TA 18.000 som standard. I europa varierer den. I US så vil du ta med en passende SID selv i FP som sendes ATC ,som ofte bare er et departure fix/point. Du vil da bli klarert RAD to xxx then as filed. I Europa så sender du en FP uten SID, ATC klarerer deg for en SID prosedyre når du får din clearence. I US så brukes Inches of mercury, inHg for Altimeter settings. Reference-2992 I Europa brukes det pascal, Pa Reference-1013 I tillegg småting i ATC-fraseologien. Landing: EU "...you are number x for landing" Blir senere " you are cleared to land rwy xx" Mens i US er det ".. you are cleared for landing rwy xx,you are number x" Sikkert andre ting som noen andre kan komme på.
-
Du kan jo ta for deg Denne listen som inneholder mye bra, med linker til charts,sceneries etc. SABA i en Dash7 er nesten suicide. :grin: Men den gjøres daglig med Twin Otter in real. TFFJ er jo en klassiker om man vil ha det litt gøy. Særlig om man skaffer seg Fly Tampa sitt scenery. click I tillegg kan man jo prøve noen norske som er utfordrende nok: ENBO rwy 25 offset på 6 grader ENML rwy 25 offset på 10 grader I en Dash 8 eller lignende: ENSD rwy 09 ENHV rwy 26 Eller visual nedover fjellet fra vest til rwy 08 ENDI, selv om det ikke fins noen offisiell prosedyre tilhørende. It's fun
-
Hmm.. nå funker da tcas godt på både Level D og PMDG,så jeg har aldri hatt behov av å integrere noe ekstra inn i de modellene,så om det er mulig vet jeg desverre ikke. Men andre har jo klart å integrere WR fra RXP inn i ND så mulig er det nok vil jeg tro. Lee H. sin tcas funker super hvertfall. Bruker den bl.a i RFP sin 742 merget med POSKY. Bruker man i tillegg FSInn så har man jo radarview av trafikk der som ikke dekkes av tcas'n. Dominic: SERVINFO er jo nesten obligatorisk. Det samme for Vroute hvor du får mange funksjoner i en applikasjon. For gauge i flyet ville jeg vel valgt 3. Tcas av Lee Hetherington
-
tcas 1 Glenn Copeland File Description: FS2004 Gauge: AI Radar, Traffic Collision Avoidance System (TCAS). This gauge has five ranges from 1 NM to 30 NM. It displays all moving aircraft in green within the selected range. A switch will allow static aircraft to also be displayed in white when desired. Traffic Advisory (TA) aircraft are displayed in yellow, Resolution Advisory (RA) aircraft are shown in red. AI aircraft have their relative altitudes pinned to each aircraft symbol. Bearing to an aircraft can be obtained using the optional 360-degree sweep cursor. For panel or separate window installation. With Radar Icon gauge. By Glenn Copeland tcas 2 File Description: This package contains a module dll that can be used as traffic radar or a TCAS in XML gauges for FS9. It can add TCAS functionality to the default GPS. Source code is also provided. Replacement for trafficradarxml20.zip which had some load problems. tcas 3 Lee Hetherington File Description: IVSI and Transponder gauges with TCAS II version 7.0 logic. This logic is the most advanced and realistic within Flight Simulator, passing TSIM Mod 2 TCAS test scenarios, providing traffic advisories (TAs) and resolution advisories (RAs) with aural alerts. The gauges are fully integrated with 767PIC's 1.2 and 1.3 patches in FS2002, but could be used in other panels in FS2002 or FS2004. Contains a freeware FSUIPC license. Guide for No.3 FSInn-FSCopilot med radar Servinfo Vroute
-
Jeg vil nå absolutt anbefale deg å kjøpe PMDG sin 737-800/900 eller 744 uansett om de kommer med en ny utgave for Fsx, 737 NGX. Det kan nemlig ta tid. Dessuten ,Ivar ,at NGX ikke blir FS9 kompatibel vet jo ikke PMDG selv enda,det ble jo luftet på forumet at det ikke er en umulighet at den både den og MD11 blir FS9 kompatibel. Den som lever får se. Jonas,trenger du en enklere men fullt brukbar FMC til bruk i ALLE dine fly. Ta en titt på VAS freeware FMC
-
Både meg selv og andre har postet denne før,men gjør det igjen. Freeware FMC
-
Gå til spot view å ta en bunke screenshots mens maskinen seiler ned på egenhånd
-
Yes,har fått tak i noen real ruter. Men, ikke kommet så langt som å få klarhet i hvordan systemet for sammensetting av de rutene egentlig fungerer. Det var liksom DET jeg var interessert i å få oversikt over. Har en mistanke om at det plukkes enkeltkoordinatpunkter fra de forskjellige NAT A,B,C osv. slik at det blir til en nord-sør rute.
-
VATSIM/Squawkbox på en PC og FS på en annen?
Svein T. Henriksen svarte i Stian Lingåss emne i VATSIM
Om du syns SB tar mye systemressurser,så never ever prøv deg på FSInn!! :crazy: