Det varierer nok en del ja. Fløy Lufthansa sine i Frankfurt og
de skal være veldig bra iflg kapteinen jeg fløy med. Nylig oppgraderte. (produsert i Canada)
M
Helt likt virkeligheten blir det selvsagt aldri.
Har selv 8 landinger med 737 i full motion simulatoren så jeg
vet hvordan det føles. Men den er jo ikke perfekt den heller...
M
I X-Plane har vi utviklet og finpusset ground effekten i 6 år. Dette gjelder alle
variantene. Den er nå meget realistisk.
MSFS sin er ikke bare forenklet dramatisk men den er i tillegg 100% feil!
jeg kan dokumentere det hvis du vil...
Så å si at siden ingen av dem er 100% riktige og de dermed er "like dårlige" blir helt feil. Selvsagt betyr det mye at den er så realistisk som mulig. Det gjelder flightmodel generelt.
M
Iht. flere Boeing 737 manualer jeg har så skal speedbrakes ikke brukes;
- under 1000 agl.
- flap settings større enn 15.
Mulig mine manualer er ute av dato...?
M
Så vidt jeg husker er det ikke lov å bruke speedbrakes med flaps, så
du har nok sett rollspoilers som aktiveres med større yoke utslag enn 10 grader.
M
Korrekt, og godt er det at selskapene slipper å ta sjanser i dårlig vær for å
unngå søksmål om store erstatninger mot seg.
Overskriften i din artikkel er derfor også miss-visende.
Reiser man i USA har man færre rettigheter så vidt jeg vet.
Problemet er vel at det i Norge tydligvis er uklare regler.
US Dept. of Transportation
Dette gjelder altså alle flyvninger i, til og fra USA.
NAX blir med andre ord nødt til å forandre praksis når
de evt starter å fly på USA.
De fleste finansanalytikere (og SAS ledelsen selv) er enige om at den dagen
SAS evt. har klart å snu skuta vil selskapet bli forsøkt solgt/fusjonert.
Lufthansa er den hotteste kandidaten for øyeblikket.
DN
Så uansett om det går bra eller dårlig for SAS fremover så er det stor sannsynlighet for at SAS vil forsvinne i sin nåværende form..
M