Gå til innhold

Øyvind Hansen

Members
  • Innholdsteller

    1 526
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Øyvind Hansen

  • Bursdag 30. nov. 3

Øyvind Hansen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Men klarer de å finne mange nok store nordmenn til haleroret?
  2. Når flyet koster et par milliarder er det en dråpe i havet.
  3. Det er sikkert noen bergensere som har lagt merke til at skihopp-hangarskipet HMS Illustrious ligger på Skolten. Her er bt sin reportasje: http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article360749.ece Skipet skal angivelig være på vei til Oslo.
  4. Tror min første tur med Braathens SAFE var en charter til syden, i en gammel -200 må det ha vært. "Haakon den gode" tror jeg flyet het, og et slikt puslespill hadde jeg vel også. Noe senere fly jeg i en -300 fra Maersk Air, et relativt nytt fly på den tiden og husker tydelig at flyet virket så mye mer moderne og stillegående.
  5. Hvor ofte pleier man å omlakkere fly egentlig? Det normale ville vel være å omlakkere til nye farger når den gamle Braathens-lakken begynner å bli slitt, de sløser vel ikke heller.
  6. Bare tull med alle de vaktene. Gi dem sparken og bruk pengene på etteretning og risikovurdering, det er slik terrorplaner avsløres. Som det er nå er man fullstendig på etterskudd, og kontrollørene har ikke peiling på hva de driver med. ETTER skobomberen må folk ta av seg skoene, ETTER flytende-eksplosiver plottet (som ble avslørt av etterretning, ikke vakter) må mødre smake på egen brystmelk.
  7. Interessant! Har du noen flere detaljer?
  8. Lurer på hvordan en twin-aisle 737 blir seende ut. Vakker blir den antagelig ikke. Men ellers er jeg helt klar for en ny moderne 737, det er jo et fly jeg sannsynligvis kommer til å reise endel med.
  9. Jeg synes dette høres utrolig søkt ut, og jeg blir skeptisk over at at en pilot går rundt og tenker ut slike hollywoodplott. Er Bruce Willis med på flyet?
  10. Syntes flyet var ganske latterlig i den Bond-filmen, minnet om noe som ville vært kult på 60-tallet. De droptank-aktige vingeutvekstene og Donald Duck-motorene gir overhodet ikke mening for meg. Dessuten var det åpenbart at for å være verdens største fly så var det ikke så veldig stort. Men slik er det jo gjerne med James Bond, de legger seg ikke for nær virkeligheten.
  11. Nedskjæringene er vel egentlig ikke en direkte konsekvens av A380-prosjektet og måtte ha kommet uansett ettersom selskapet har en ineffektiv struktur preget av politisk innblanding og aktiv næringspolitikk i medlemslandene. Airbus kan altså ikke bygge delene der det er best og billigst, men må gi litt til alle for å gi arbeidsplasser som gjengjeld for støtte, og får et logistisk mareritt på kjøpet.
  12. Jeg slutter aldri å forundre meg over seiglivetheten til denne myten. Hendelsen er godt dokumentert og selvsagt offisielt etterforsket. Likevel er den en slags urban myte i flyforumer som dette.
  13. Ja, det må mange ha gjort ettersom USA ikke har allmenn verneplikt. Men nå som USA ikke lenger vinner krigen er det nok ikke like lett å få folk til å verve seg.
  14. Hvis han hadde brukt $230000 på en Saitek-joystick og noen Goflightmoduler så ville jeg ha sagt at han hadde betalt for mye. Skjønner ikke hvor det bildet kommer fra.
×
×
  • Opprett ny...