Gå til innhold

På tide med nord-Norge!?


Trond Fossen

Anbefalte innlegg

Hei hei kjære SB/PC-venner!

Har i lengre tid vært preget av dårlig samvittighet for at jeg holder meg altfor mye til Gardermoen. [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] Men i kveld har jeg tenkt å rette på dette ved å holde Bodø control åpen. [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Har booka ENBD_V_CTR fra kl 20 (norsk tid). Så da håper jeg vi sees da. Oppfordrer med det samme dere andre controllere til å bemanne posisjoner nord for Ullensaker kommune i kveld! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

 

Vennlig hilsen

Abildsø ATCC v/Trond [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I enkelte europeiske VACCer har man besluttet å innstille all ATC frem til førstkommende mandag som en markering av den tragiske hendelsen i USA.

I Norge kommer vi ikke til å be våre kontrollere om å holde seg offline i helgen, men jeg vil allikevel be de som er online om å følge noen retningslinjer den nærmeste tiden i respekt for denne tragedien. Dette innebærer at man unngår følgende:

  • Simulering av flykapringer (eller squawk 7600)

  • Militære operasjoner knyttet til patruljering av luftrom eller lignende

  • Simulering av andre situasjoner som kan minne om eller har tilknytning til tragedien i USA, f.eks. kræsj gjort med hensikt

Jeg håper alle har forståelse for dette og at dette blir respektert frem til vi har fått denne hendelsen litt på avstand.

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig skal dette respekteres, det skulle da bare mangle. Men jeg synes det er misforstått å holde seg helt borte fra denne hobbyen som vi har så mye glede av. Ikke misforstå nå, jeg ønsker selvfølgelig ikke å støte noen, og hendelser online som minner om tirsdagens hendelser må selvsagt ikke aksepteres!

Det er mange følelser som er i sving denne uka og siden jeg personlig ikke har noen forbindelser til ulykken skal jeg være veldig forsiktig med å uttale meg.

Så jeg blir altså å se online som vanlig i helga, men vil være påpasselig med hva som blir sagt og gjort. Håper ingen føler at det er upassende.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Ser at dere etterlyste Nordnorske piloter i går kveld.

Jeg er en ivrig hobbypilot, og har vært online i Nord Norge stort sett hver kveld når jeg har hatt anledning.

Etter tirsdagens grufulle hendelser, har jeg på en måte hatt flyvningen litt langt opp i halsen.

Jeg kjenner riktignok at lysten holder på å komme tilbake, så jeg regner med at det blir en tur eller to i helga. Jeg har full forståelse for at aktiviteten har vært særdeles laber de siste dagene, og det håper jeg dere som controllere også har.

Vi ses!

Hans Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å ta meg en tur ENBO-ENVA-ENBO på søndagen (det er vel OK at jeg bruker min pålitelige F16A da?, ser ikke på dette som et patruljeoppdrag nå som dette i USA enda sitter i oss) ? [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...