Gå til innhold

PC-Proxy - et must for kontrollere!


Roar Eli Sandøy

Anbefalte innlegg

Denne posten er kjemisk fri for smilies

Jeg prøver igjen.. ->

http://www.leune.org/atc/proxy/" TARGET=_blank>PC Proxy - Løp og kjøp mens jeg forklarer !!

Jeg dumpet over en ProController Util mens jeg satt her og surfet i dag morges.. lastet den ned, og etter en halvtime var jeg i fyr og flamme. Dette er noe som jeg vet mange av dere har savnet, inkludert meg selv.

Tenk deg, du sitter som Oslo Kontroll.. du har fly som piper etter atc på bakken, 2 som skal vektorers rundt til ils, og etpartre som er på ferd langt ute i FIR. I tillegg så sliter du med å få opp flightplaner på piloter som er online. Til nå har du kun kunnet levet med ProController, brukt forskjellige småtriks for å lette situasjonen etc.

Med PC - Proxy er dette en saga blott ser det ut som.

Programmet (proxyen) - kobler opp til server for deg, og den informasjonen som kommer til/fra server kan du så rute ut til så mange ProController klienter du har lyst til - alt dette mens du kun har en oppkobling mot server. I tillegg så starter den opp en enkel http server, og du kan bruke nettleseren din til å se på fly som er online - og da mener jeg fly som er online i din ProController - det vil si de flyene som er inne visual range.

Nok reklame - hva er det og hvordan skal jeg bruke det?

Last først ned programmet, zip ut filen til hvordunåvillehaden - og start programmet (proxy.exe)

Konfigurer det så under properties - du må her sette inn en SATSERV server (feks 208.2.132.10 (S-USA) eller en annen fritt valgt server). Du kan og ticke av run flightplan www server, slik at du kan kikke på dine flygeplaner.

Når det er gjort, bare minimaliserer du den proxyen. Last så opp ProController - og koble opp mot proxyen ved å koble opp til ip 127.0.0.1 (localhost, din egen datamaskin) - du skal altså ikke koble opp mot en server, men mot proxyen ved å skrive inn 127.0.0.1. Proxyen vil så koble seg opp mot servern, og fungere som et bindledd mellom ProController og serveren du bruker. Den første ProControlleren du kobler opp mot proxyen bestemmer ditt navn på nettverket, om du er app/dep/center controller/twr/observer etc. Den vil fungere som en helt vanlig ProController. Fyr så opp en ProController til - koble opp med den og mot 127.0.0.1 - og det er da magien starter !!!

Du vil da med den andre procontrolleren (og hvor mange du forsåvidt vil) - kunne flytte deg rundt der du vil etc - det er den første ProControlleren du kobler deg opp mot som er din primære, og de andre vil bare få videresendt data som den første får. Det er da det begynner å bli gøy.

En ProController som monitorere bakketrafikk på ENGM, en som er stilt inn for vektorering til ils, og en som følger med i trafikk i FIR. Du bør sette opp den Primære ProController som du gjør til vanlig - med atis etc.. og de andre ProControllerne kan du bruke som du vil. Du kan tom sende med den som normalt over com freq - og ta imot over den (og om du har ticka av for chat messages to secondary clients vil de og bli videresendt. Du kan bruke de andre ProController til å baer titte med, eller bruke de mer aktivt. Jeg fikk ikke den snakkesaken til å fungere om jeg kobler opp mine sekundære klienter med et annet nick en jeg hadde på den primære (med vidresende chat messages off) - men jeg skal rapportere mer når jeg har funnet ut hvor masse annet magi den der proxyen gjør!

Til slutt - du kan om du bruker www serveren på den, bruke nettleseren din til å se på flygeplaner som er online i din ProController - styr nettleseren din til http://127.0.0.1/"'>http://127.0.0.1/" TARGET=_blank>http://127.0.0.1/ (din egen maskin, localhost) og foreta de nødvendige valg. Utrolig neat, og jeg skal definitivt bruke og teste ut denne proxyen mer. Midt i blinken for oss kontrollere !!

Det ble en lang post, men last den ned og test ut dere og - jeg syntes den var way kul, og nyttig for oss kontrollere, og jeg tror mange der ute vil finne den absolutt nyttig.

For de av dere med flere skjermer så må den jo være midt i blinken (sorry, tør ikke bruke smilies, men jeg smiler bredt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEEEEERRRRRRLIGT, bra jobba Roar

MVH Stian [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...