Gå til innhold

SB-vinduet


Glenn Bjørlo

Anbefalte innlegg

Hei

Har et problem. Har på ett eller annet vis klart å skyve SB-vinduet helt ut i venstre kant på skjermen slik at jeg ikke ser fms eller de andre funksjonene. Får tak i noe men klarer ikke å skyve det tilbake. Har forsøkt å slette SB og installere på nytt uten hell. Posisjonen til SB-vinduet ligger visst i et eller annet minne. Har også forsøkt å reinstallere FS også uten hell. Noen tips???. Får jo ikke fløyet slik det er nå....

mvh Glenn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Installerte SB2.1.2. og alt fungerer fint, men ønsker jo primært SB2.3 som jeg har problemer med. Finner ingen *.ini filer verken på ver. 2.1.2 eller 2.3.3. og kan dermed ikke flytte vinduet "manuelt". Som sagt funker 2.1.2 fint med vinduet på rett plass, men ved kjøring av 2.3 får jeg de gamle synder tilbake. Andre tips ?????. (Bortsett fra å formatere harddisk)

mvh. Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg vet ikke om dette kan være til noe hjelp, men ini-filen ligger ikke i zip-filen, men opprettes når du kjører SB. Den legges i windows-mappen, og heter squawkbox.ini. Her er hvordan det ser ut i min ini-fil. Oppløsningen er 1280x1024. (Det starter på 0,0 (x=0,y=0) øverst i venstre hjørne).

[sBWINDOW]

SBWINDOWLEFT=777

SBWINDOWRIGHT=1280

SBWINDOWTOP=0

SBWINDOWBOTTOM=111

Mvh

Mikkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

evt om problemet ditt er at efis (movingmap) er kommet ut av skjermen, i samme fil, justere under:

[EFISWINDOW]

WINDOWLEFT=0

WINDOWRIGHT=233

WINDOWTOP=126

WINDOWBOTTOM=312

eller fms

[FMSWINDOW]

WINDOWLEFT=335

WINDOWRIGHT=745

WINDOWTOP=247

WINDOWBOTTOM=517

du kan og slette de fra den inifilen, og så vil de lastes med default verdier (bare slett de delene som omhandler problemdelen)

------------------

Roar Sandøy

http://home.online.no/~eisoere/VACCN/" TARGET=_blank>VACC Norway

http://home.online.no/~roa-sand/irc/" TARGET=_blank>"Irc for Dummies"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...