Gå til innhold

Nesten!!


Henrik Wingerei

Anbefalte innlegg

 

Hei.

Når du får opp kontrollere i ATC directory betyr det at du har noen innefor rekkevidde. Hvis du merker den kontrolleren du skal ha tak i og klikker OK, kommer kontrollerens såkalte ATIS opp i ditt SquawkBox-vindu. Samtidig skifter radioen i din flightsim fra Unicom til den aktuelle kontrollerens frekvens. Da er det bare å taste i vei, for da skal kontrolleren få det du skriver inn på sin skjerm. Hvis du bruker SquawkBox 2.2.2 eller 2.3 sammen med Roger Wilco skal du også havne i riktig voicerom.

Dette forutsetter riktignok at kontrollerern er på voice og at ip-adressen som skrives inn i vinduet for voice-server under SquawkBox pålogging er den samme som kontrolleren har. (Som oftetst rw.tt.luth.se, som kontrollerne her i Norge stort sett bruker.)Håper snart du får kontakt

Hilsen Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Henrik,

De gangene jeg har hørt om dette problemet og lignende (sett alle controllere online, og ATC ikke har sett flyet), har det skyldtes FSUIPC.DLL.

Sjekk at du har siste versjonen der (2.01 tror jeg det er), og at du bruker siste SquawkBox-versjonen. (2.3) Begge kan lastes ned fra filbiblioteket Flightsim.no.

Og når du har valgt ATC-en i directoryet, har du da fått opp ATIS for vedkommende?

Enkelte ganger kan dette ta litt tid pga såkalt LAG.

Og har du evnt. sett at ATC har gitt meldinger til andre fly i SB?

Får du intet svar kan du jo forsøke med en MSG - melding. Da sender du en melding til bare den controlleren slik:

Skriv inn .MSG CALLSIGN "Meldingen din"

f.eks: .MSG ENOS_V_CTR Hei Oslo, Lima Oscar Kilo With you at Kjeller with info DELTA for radiocheck

 

Evnt. hør med andre fly om de kan se/høre deg.

 

Lykke til!

Arnt Ok.

VBX118

[Endret av Arnt Kalseth 18-01-2001.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ettpar brukere med et lignende problem, og det tror jeg etterhvert har funnet fram til at det er noe med fsuipc eller fs6ipc, som arnt sier.

Du skal bare ha en versjon under modules (fs6ipc evt for fs98, fsuipc.dll skal i grunn fungere ok for både fs98 og fs2k (er det jeg bruker nå i 98 og 2k).

------------------

Roar Sandøy

http://home.online.no/~eisoere/VACCN/" TARGET=_blank>VACC Norway

http://home.online.no/~roa-sand/irc/" TARGET=_blank>"Irc for Dummies"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...