Gå til innhold

BC/RW


Tore Stabell Kuloe

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg synes at dette med RW/BC er vanskelig.

Som jeg ser det har programmene begge fordeler og ulemper:

RW: Fordeler: Meget rask opp- og nedkobling. Den henger ikke, og det er mulig med SwitchBox å svitsje raskt mellom IP-adresser. Enkelt program, bruker litt mindre RAM enn BC. Den er tydligvis enklere å håndtere for serveren, den tåler flere brukere inne på en gang.

Ulemper: Har ikke whisper. Dette synes jeg er krise, både som kontroller og flyger. Har etter min meningdårlig lyd, den savner diskant til de grader at det blir veldig "muffeled". Den har ikke oversikt over alle voice-rommene som BC har, men det er jo meningen at man skal skifte via Switchbox antagelig. Den har dessuten ikke den fine funksjonen man finner i BC, nemlig at du på forhånd kan assigne kanpper på keyboardet til de forskjellige voice-rommene man skal besøke på flyturen, og så er det bare å skifte mellom voice-rommene med et tastetrykk.

Hadde RW hatt whisperfunksjon, hadde jeg blitt en sofavelger - en hjemmesitter, men fordi den ikke har det, stemmer jeg fullt og helt på BC. Enn så lenge.

Vi sees på TOMRA!

Tore Stabell Kulø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Tore Stabell Kuloe:

...den fine funksjonen man finner i BC, nemlig at du på forhånd kan assigne kanpper på keyboardet til de forskjellige voice-rommene man skal besøke på flyturen, og så er det bare å skifte mellom voice-rommene med et tastetrykk.


Hei

Den funksjonen tror jeg faktisk det er mange piloter som ikke er klar over...

Vi ser det ofte - meget ofte, på ProController at flyene går i pause ved kanal-skifte. Alt tyder på at de altså legger ned FS-vinduet, plukker opp BC-vinduet for å skifte rom, og så fortsetter de å fly.

Det er ikke nødvendig, fly i fullscreen hele turen, skift rom med et tastetrykk.

Før takeoff vet man jo hvilke rom man skal innom, det tar 1 min. å assigne hotkeys til disse. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Åge

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi er blitt oppfordret til å mene noe - så gjør også jeg det !

Er ikke i tvil om at BFC har sine fordeler mht lydkvalitet og funksjonalitet.(Var ikke klar over at man kunne skifte kanal via "hotkey"- så lærte man noe nytt i dag også !)

MEN - når man har fløyet på ENGM,ENZV,ENVA,ENBR (og ENBO - alt for lite ATC-dekning )så mange ganger at man igjenkjenner oksygenatomene på veien , er man klar for nye utfordringer !

Da går naturlig nok veien til utlandet - der er RW eneherskende . Synest det er tungvindt og upraktisk å måtte skifte program når man nærmer seg Norge.

Når det gjelder lydkvaliteten på RW ,er den muligens noe dårligere , for meg har det aldri vært noe problem som pilot.

Min stemme går nok til RW

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...