Gå til innhold

VR og Spitfire problemer


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Har kjøpt meg VR-briller for å ta en titt på ny teknologi og fs2020.

Er jo delvis imponert over det visuelle, da kontra P3dv6 som jeg bruker til min full størrelse hjemme bygde Boeing 777 cockpit.
Denne da med tre projektorer fordelt over et lerret  på ca.210 grader med en diameter på 416 cm for det visuelle utenfor cockpit.

Er jo litt 'bergtatt' av hva jeg ser i mine Meta Quest 3 VR-briller og tenker da disse brukt til en litt annen type flyging en 'høyt, fort og langt'.

Har i den forbindelse to spørsmål da jeg har investert i to forskjellige Spitfire. 

Den første Spiten fra Flying Irons er jo veldig artig å fly, men krever sitt. Lurer her på hvordan jeg kan bli kvitt de forferdelige grønne 'farts stripene'. eller hva det nå er forsøk på å visualisere. Brysomme nok om man flyr i dagslys, men et mareritt om mann flyr i mørke. En 'gammel sjømann' har jo sett det lysende fenomenet med morild i kjølvannet av en båt, men i lufta ????

Den andre Spiten fra Flight Replicas har jo mye bedre cockpit grafikk, men ikke klart å få den i lufta ☹️
Alt oppfører seg normalt til jeg har tatt av håndbrekk og gir gass... flyet rikker seg ikke? Kan jo virke som om noen har glemt å fjerne hjul blokkene? I så fall hvordan fjerne disse?
Ellers gjerne tips om hva som er 'hemmeligheten' med denne modellen?

Ser jo her på forumet at flere av dere har erfaring med disse. Så tar gjerne tips, hint og hjelp til hvordan få mest og best ut av disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, har begge Spit'ene du har, men ingen av  problemene, så skjønner ikke hva du ser og opplever, har du et skjermbilde? Du ser jo på "sykkelbremsen" på stikka om  den står på eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Legger ved to skjermbilder fra Flying Irons Spitfre:

I dagslys (Rwy30 på Kjeller) skimtes de lyse grønne strekene (mer markerte sett i VR-brillene) som ser ut til å starte ved propellene.
Litt som sammenhengende grønne 'runing rabit' hastighet styrt av motorens turtall tror jeg ...
irons2.jpg.d0c6bfe2e3919be10195032726d43674.jpg

Samme cockpit i mørket. Stripenes hastighet ser ut til å gjenspeile luftens hastighet ut fra propellens turtall. Disse stripene er der selv om maskinen er stillestående på bakken med motor i gang, eller i lufta. Ikke der når motoren ikke er i gang.

irons3.png.da3a5949d1fe6adc85bdac7bcba1280c.png

 

Når det gjelder Flight Replicas Spitfire så kan jeg bekrefte at håndbrekket er av, men ett eller annet blokkerer fremdrift.
Eneste synlige forskjell når jeg gir pådrag med trottel er at nesen synker 1 grad eller2.
På Flying Irons sin Spitfire vil maskinen med brekket på og full throttel gå rett på nesa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker for innspill!  Og fant det 🙂  Godt gjemt i en underkatalog i oppsett. 
Men skjønte ikke helt hvorfor det bare gjaldt for Flying Irons Spitfire.

Fremdeles ikke funnet ut hva som blokkerer hjulene på Flight Replica Spitfiren 😞 

Dette med FS2020 og Meta Quest 3 brillene er helt nytt for meg og trenger vist å lese meg opp på både det ene og det andre 🫣

Men takk så langt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...